Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



100 Impian

Sabtu, Disember 31, 2011 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 11:24 PTG
dulu aku ingat... impian aku paling penting dalam hidup aku... betapa aku kecewa apabila impian aku terpaksa ditangguhkan...  hampir untuk aku menyalahkan takdir yang berlaku... teruk betul aku ni...tapi Alhamdulillah sekarang aku sedar... impian aku bukanlah apa-apa jika dibandingkan dengan impian lebih 100 orang... betapa gembiranya jika dapat membantu orang lain menggapai impian mereka.... jauh lebih gembira berbanding impian sendiri yang tercapai... mungkin kerana sudah banyak impian aku yang telah aku genggam.... kurang bersyukurkah aku?

mungkin hingga kini sudah setahun aku melepaskan impian aku... kekadang aku masih sedih teringatkannya... bertambah terharu bila melihat rakan-rakan yang berjaya menggenggam impian mereka... susah untuk mendidik hati redha dengan takdirNya... sebenarnya aku terperangkap dalam impian sendiri... dalam mengejar impian aku menabur janji untuk merealisasikan impian aku...tapi janji hanya sekadar tinggal janji...  hanya aku yang terpaksa menunaikan janji... walaupun sepatutnya aku bersyukur kerana hakikatnya betapa ramai yang ingin berada ditempatku... kata orang mempunyai pendapatan tetap... tetapkah? bukan sekarang ada exit policy???

janji aku bukan pada seorang dua... tapi seluruh rakyat malaysia.. kerana mereka menanggung aku belajar dulu... akan ku kotakan... dan akan aku berikan perkhidmatan yang terbaik... tak akan aku seiakan duit yang mereka berikan kepada aku...kini masa untuk aku menabur bakti.... membantu insan lain menggenggam impian mereka... aku mahu melihat mereka berjaya seperti aku... malah lebih baik daripada aku...

Mungkin orang akan kata... aku gila kerja... tapi mereka tak rasa apa yang aku rasa.... apa yang aku rasa apabila aku terpaksa melepaskan impian akau kerana kerja ini... betapa hati kecil ku memberontak... seolah-olah macam orang putus cinta... (walaupun aku tak pernah rasa sakitnya putus cinta)... biarlah aku melempiaskan kekecewaan aku ini pada kerja yang aku buat... aku mahu buat yang terbaik yang aku boleh... biar berbaloi aku lepaskan impian aku... mungkin juga kesibukan kerja aku mampu aku lupakan kekecewaan ini... bila melihat orang lain mencapai impian mereka... aku mampu tersenyum bangga... kerana aku melepaskan impian aku seorang... lebih ramai yang mampu menggenggam impian mereka... realiti yang perlu aku sematkan dijiwa sekarang adalah impian 100 orang lebih penting berbanding impian aku seorang....