Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Adakah ini dipanggil CINTA???

Sabtu, November 21, 2009 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 2:15 PTG
Adakah ini dipanggil cinta...
Apabila aku sentiasa merinduiMu...
Apabila aku tenang mengingatimu...
Apabila aku bahagia bersamaMu...

Tetapi benarkah ini cinta...
Aku kadang-kadang terlupa akan Kamu...
Bila aku bahagia bersama keluargaku...
Padahal Kamu yang memberi aku bahagia itu...
Bila aku sibuk mengejar dunia...
Padahal dunia ini hanyalah sementara...
Bila aku lambat ber'dating' denganMu...
Padahal aku perlu mengerjakan secepatnya..

Sesungguhnya...
Aku rasa aku x layak untuk memilikiMu...
Kerna imanku terlalu lemah...
Untuk menolak hiburan dunia didepanku..
Untuk menegakkan agama suciMu ini..
Untuk terus berjuang dalam kehidupan ini..
Aku terlalu hina..oh Tuhanku..
Aku terlalu lemah ...ya Rabbi...
Syaitan dan nasfu sentiasa berjaya...
Menakluk diriku yang lemah ini...

Andai benar ini cinta...
Kenapa semangat perjuangan ini kekadang pudar...
Ditelan kemalasan dan godaan...
Mungkin salah diriku ini...
Terlalu mudah untuk menyerah kalah...
Terlalu malas untuk berusaha..
Terlalu bodoh mengejar dunia...

Adakah benar ini cinta...
Yang membuatkan hatiku terus berbunga bunga...
Aku akan terus mempertahankanya...
Walaupun aku x layak memilikinya...
Aku akan cuba mendapatkannya..
Andai aku belum memilikinya...
Kerana aku tahu...
Itulah cinta sempurna...
Yang didamba setiap insan...
Yang menjadikan hidup ini sempurna...
Yang tidak mungkin melukakan...
Hati sesiapa saja yang memilikinya...
Komen: 
0 comments

Aku Punya Kamu

Khamis, November 19, 2009 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 6:57 PG
Aku punya Kamu
Kamu yang aku cintai
MencintaiMu dengan sepenuh hatiku
Cintaku hanya untukMu
Biar aku terpaksa bermadu sejuta
Berkongsi cinta nan satu
Aku rela...
Kerna aku mahu Kamu
Aku mahu cinta sempurna
Hanya dariMu tuhanku

Aku punya Kamu
Kamu yang sentiasa disampingku
Disetiap tika dan ketika
Tikaku gembira dan bersedih
Aku hanya memerlukanMu
Tapi Kamu tidak memerlukanku
Kerna aku hanyalah hambaMu
Yang lemah lagi hina

Aku punya Kamu
Aku lemah tanpa Kamu
Ku ingin Kamu dampingiku
Memberikanku kekuatan untuk diriku
Sampai syurga aku cinta Kamu
Kerna Kamu oh tuhanku
Yang memberi aku bahagia
Hanya Kamu...Maha Sempurna
Yang memberi CINTA SEMPURNA...
Komen: 
0 comments

Kunci..kau pemberi ku semangat...

Rabu, November 11, 2009 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 5:46 PTG
Pada suatu petang yang hening... aku tidur...
Bangun main tenet...melayar sambil mencari ilmu...
yang boleh aku kutip...
Masuk asar aku pun gi la ambik air semayang...
tp kunci x der...aku pun biarla pintu x berkunci...
lepas semayang...aku mulakan operasi cari kunci..
cari tp x jumpa...dah la bilik aku teruk giler...
aku kemas skit tp x jumpa juga...
aku pun doa la kat cinta aku..
aku selawat 7 kali kat kekasih aku...
benda yg biasa aku buat bila hilang brg...
sbb biasa kalu wat camni...brg mudah jumpa..
dah x jumpa tu...aku ambik lampu suluh...suluh celah katil...
nampak aku punya kunci...aku cuba ambik...
kunci tu jatuh lg bawah...
apa lg...aku ngadu la kat Cinta aku...
aku tanya pendapat kawan2 aku...
Nasib baik aku ada cinta aku yg sedia menolong aku...
bebila masa tika aku ada kesusahan...
Kerana Dia bersama aku selagi aku bersamaNya...
Aku guna pelbagai cara yang dicadangkan oleh kawan aku...
Dan segala cara yang terfikir dek otak aku yg byk kekurangan ni...
Yang pasti semua idea yang aku dan kawan aku dapat pastinya dari Dia...
Setelah hampir 2 jam berusaha...setelah aku siap menangis lg....
sebab aku dah hampir putus asa...tp aku kuatkan semangat...
dah la kalu ikut perancangan aku nak wat tesis masa tu...
tp pengalaman mendapatkan kunci tu lg berharga...
ia telah menyedarkan aku tentang beberapa perkara...
dan membuatkan aku lebih semangat utk wat tesis...
sbb tu org kata setiap benda yg berlaku pasti ada hikmahnya..
dari ctu aku kenal... tiada impian akan jadi realiti tanpa usaha...
jangan mudah putus asa untuk mendapatkan benda yg masih mustahil...
dan kita ada banyak cara untuk mencapai 1 matlamat...
asalkan kita mahu...betul kata org... Mahu Menuju Mampu...
dan paling penting...
aku lebih yakin dia akan bersama aku selagi aku bersamanya...hehheh
I LOVE U... ALLAH.... U GIVE ME PERFECT LOVE...
Komen: 
0 comments

Terima Kasih...Cintaku...

Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 4:38 PTG
Alhamdullilah...rasa gembira sgt hari ni...
sbb semalam sy rasa serabut sgt pasal nak design utk tesis...
pastu semalam sy minta idea Dia...
lepas bgn sy try design mula2 tu rasa nak nangis jer...
x pandai nak lukis...
Tapi last2 ok gak la...
Sbb sy tau Dia tolong bg idea kat sy...
Dia kan Pereka Cipta terbaik...
Bukan sajer kat dunia...
malah seluruh Alam ni...
Dia kan Maha Pencipta...
idea yg dia bg mesti mantap..huhu...
Sebab semua benda yang ada kat alam ni adalah kepunyaanNya...
Semuanya ciptaanNya...milikNya...termasuk diri aku sendiri...
kata-kata ni membuatkan aku terfikir sendiri...
Sudah bersediakah aku untuk kembali kepadaNya???
Oh...tidakkkk...aku belum bersedia...
Andai sedetik lagi adalah waktu untukku pergi... bagaimana???
bekal apa yang mampu ku bawa???
Komen: 
0 comments

Gadis & Perumpamaannya

Selasa, November 10, 2009 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 5:34 PTG
Rama-rama >> Senang didekati...senang dimiliki...
Epal >> Susah didekati...senang dimiliki...
Merpati >> Senang didekati...susah dimiliki...
Mutiara >> Susah didekati...susah dimiliki...

Antara 4 benda ni kita nak jadi yg mana??
Hanya kita yang menentukan siapa kita...
Kalau aku diberi pilihan...
Pastinya aku nak jadi Mutiara...
Walaupun mak aku nak aku jadi Merpati...
Kalu aku jd merpati...aku takut...
Aku x sekuat merpati untuk terbang...
Takut nanti kaki ku diikat sebelum aku sempat pergi...
Jadi wat apa aku nak ambik risiko yg aku sendiri x pasti...
Moga-moga aku mampu untuk menjadi mutiara..
Yang tersimpan di dalam kerang di dasar laut...
Yang hanya dimiliki oleh seorang lelaki...
Iaitu pembuka tiram itu...heheh
Komen: 
0 comments