Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Kunci..kau pemberi ku semangat...

Rabu, November 11, 2009 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 5:46 PTG
Pada suatu petang yang hening... aku tidur...
Bangun main tenet...melayar sambil mencari ilmu...
yang boleh aku kutip...
Masuk asar aku pun gi la ambik air semayang...
tp kunci x der...aku pun biarla pintu x berkunci...
lepas semayang...aku mulakan operasi cari kunci..
cari tp x jumpa...dah la bilik aku teruk giler...
aku kemas skit tp x jumpa juga...
aku pun doa la kat cinta aku..
aku selawat 7 kali kat kekasih aku...
benda yg biasa aku buat bila hilang brg...
sbb biasa kalu wat camni...brg mudah jumpa..
dah x jumpa tu...aku ambik lampu suluh...suluh celah katil...
nampak aku punya kunci...aku cuba ambik...
kunci tu jatuh lg bawah...
apa lg...aku ngadu la kat Cinta aku...
aku tanya pendapat kawan2 aku...
Nasib baik aku ada cinta aku yg sedia menolong aku...
bebila masa tika aku ada kesusahan...
Kerana Dia bersama aku selagi aku bersamaNya...
Aku guna pelbagai cara yang dicadangkan oleh kawan aku...
Dan segala cara yang terfikir dek otak aku yg byk kekurangan ni...
Yang pasti semua idea yang aku dan kawan aku dapat pastinya dari Dia...
Setelah hampir 2 jam berusaha...setelah aku siap menangis lg....
sebab aku dah hampir putus asa...tp aku kuatkan semangat...
dah la kalu ikut perancangan aku nak wat tesis masa tu...
tp pengalaman mendapatkan kunci tu lg berharga...
ia telah menyedarkan aku tentang beberapa perkara...
dan membuatkan aku lebih semangat utk wat tesis...
sbb tu org kata setiap benda yg berlaku pasti ada hikmahnya..
dari ctu aku kenal... tiada impian akan jadi realiti tanpa usaha...
jangan mudah putus asa untuk mendapatkan benda yg masih mustahil...
dan kita ada banyak cara untuk mencapai 1 matlamat...
asalkan kita mahu...betul kata org... Mahu Menuju Mampu...
dan paling penting...
aku lebih yakin dia akan bersama aku selagi aku bersamanya...hehheh
I LOVE U... ALLAH.... U GIVE ME PERFECT LOVE...
Komen: