Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Gadis & Perumpamaannya

Selasa, November 10, 2009 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 5:34 PTG
Rama-rama >> Senang didekati...senang dimiliki...
Epal >> Susah didekati...senang dimiliki...
Merpati >> Senang didekati...susah dimiliki...
Mutiara >> Susah didekati...susah dimiliki...

Antara 4 benda ni kita nak jadi yg mana??
Hanya kita yang menentukan siapa kita...
Kalau aku diberi pilihan...
Pastinya aku nak jadi Mutiara...
Walaupun mak aku nak aku jadi Merpati...
Kalu aku jd merpati...aku takut...
Aku x sekuat merpati untuk terbang...
Takut nanti kaki ku diikat sebelum aku sempat pergi...
Jadi wat apa aku nak ambik risiko yg aku sendiri x pasti...
Moga-moga aku mampu untuk menjadi mutiara..
Yang tersimpan di dalam kerang di dasar laut...
Yang hanya dimiliki oleh seorang lelaki...
Iaitu pembuka tiram itu...heheh