Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Alhamdullilah...

Khamis, Disember 10, 2009 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 12:37 PTG
Alhamdulillah..ku panjat syukur pada Illahi...
akhirnya aku telah berjaya menyiapkan dan membentangkan projek tesisku untuk sem ni...
Mahu ku kenang semula saat awal hingga akhir projek tersebut...
Sesungguhnya projek ini telah membuka ruang untuk aku lebih mencintaiNya...
tanpa pertolonganNya... aku pasti tidak mampu... kerana aku insan lemah...
daripada pemilihan tajuk sehinggalah pembentangan...Dia sentiasa bersamaku...
Sesungguhnya tiada pencipta yang lebih hebat daripadaNya...
Hanya dia yang memberi aku idea dan semangat...
ketika aku kurang pasti memilih tajuk itu...
Dia memberikan aku keyakinan yang aku mampu lakukannya...
Demi sebuah cita2 menjadi Doraemon..aku sahut cabaran itu...
Tika aku tiada idea untuk membuat rekabentuk konsep...
Dia menganugerahkan aku idea yang melimpah...
Kerana dia adalah Pencipta terbaik...
Ketika aku seperti org buta... mencari arah...mencari bayangan...
Dia membuka benakku untuk dapat melukis dengan lancar...
tika aku seakan-akan mengabaikan tugasku...sibuk melayan hiburan...
Dia datang mengingatkan aku tentang pentingnya usaha itu...
Dia membuatkan diri aku percaya yang aku mampu melakukan semuanya...
Atas pertolonganNya...
Dan akhir skali... semalam... dia menguatkan aku...
menghilangkan mengantukku.. demi perjuangan akhirku untuk sem ini...
Akhirnya aku dapat menyiapkan slide dengan baik...
Selepas itu dia kurniakan pensyarah yang mempunyai mood yang baik...
untuk menilai hasil kerja ku ini...
Ini membuktikan...Kamu sentiasa bersamaku dan sentiasa mendengar rintihanku...
Sentiasa membantuku... mencapai semua yang aku inginkan...
sesungguhnya tiada cinta sempurna yang lebih sempurna dari Cinta ini...
Hanya syukur mampu ku ucapkan...Alhamdulillah...
Syukran,terima kasih,danke, shei shei, thank you...
atas segala pertolonganMu itu...
Nanti tolong aku lagi ek???
LoVe U... Muahzz...

P/s: seingat aku ni la satu2nya kerja yang mampu membuatkan aku menangis untuk menyiapkannya kat u ni (kalu kat skolah biasa jer nangis...malas... nanti kalu nangis mama tolong wat...hahah)...namun aku tak menyesal memilih tajuk ni...sbb ni minat aku demi cita2 aku... lagipun aku yakin Dia tahu yang terbaik untukku...