Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Cikainya Aku...

Isnin, Mac 08, 2010 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 1:31 PG
Aku bukan tulis ni sebab nak buruk kan diri aku sendiri...
bukan sebab nak buka pekung didadaku sendiri...
cuma mahu menyedarkan aku betapa teruknya aku...
supaya aku tak der la egoist.. meninggi diri.. bangga... bongkak ngan diri aku ni..
aku cuma nak mengajak diri aku menjadi lebih sempurna...
sesuaikan dengan tema blog ni... mencari kesempurnaan menggapai kebahagiaan....

macam ni... tadi aku tengok sepasang suami isteri...
suami dia hensem... isterinya cantik... nampak baik dan ada cahaya dimuka mereka..
memang padan la mereka berdua... macam merpati dua sejoli...
susah betul aku nak jaga mata ni supaya tak lihat suami dia...
hish... gatal betul la mata aku ni..hahah...
nak didik mata pun tak pandai... camne nak didik hati...lagi susah...
aku nak citer kat sini...bukan pasal suami dia... wat per nak citer pasal lelaki...
aku nak citer pasal bini dia... wah.. begitu sopan dan ayu...
kalu ngan aku ni... jauh panggang dari api...
isteri ni memakai pakaian hitam serba lengkap...pakai tudung labuh...
siap ada purdah....huh... dari lirikan mata dia pun dah nampak kecantikannya..
aku ni apa ada... tudung labuh pun tak pakai... inikan plak purdah...
pakai tudung hanya ikut syarat jer la...
kat rumah pun.. aurat kaki biasanya tak terjaga...
susah betul yer... malu pada orang nak pakai stokin... pada tuhan tak malu...
mengaku cinta kat Allah bukan main lagi...
tapi nak laksanakan suruhan dia bukan main liat..hhuhu...
pastu pasal kesopanan perempuan tu tak leh nak cakap la...
aku ni jalan pun dah ganas... nak jadi sopan camne?
macam mana la nak jadi perempuan melayu terakhir ni...
ehh... xleh... melayu takkan hilang di dunia...
tu tak plus lagi kemahiran rumah tangga yang aku memang comfirm fail...
kalu campur yang tu... memang cikai sangat la aku ni....
sebab aku tak suka sangat buat kerja perempuan ni...
kalu pilih nak jadi pembantu rumah ker pembuat rumah...
aku rela jadi pembuat rumah...hehheh...
macam mana nak didik diri supaya suka buat kerja perempuan yer???

sebut pasal pasangan suami isteri ni...
teringat pula pada pasangan hidup ku yang belum kunjung tiba ni...
aku tak leh nak mengharapkan lelaki sebaik dan sehensem suami dia tu..
sebab aku sendiri pun tak sebaik dan secantik diri dia...
inikan pulak nak mengharap lelaki seperti Rasulullah...
aku bukanlah sehebat khadijah...bagai langit dengan bumi...
cukuplah lelaki yang sepertiku... dan mampu membawa aku bahagia dunia dan akhirat...

cuma kini aku terfikir...
walaupun aku belum menemuinya lagi..
hati ku seolah olah sudah dimilikinya..tanpa aku mengenalinya...
aku takut andai nanti aku bersamanya...akan ku serah cinta kasih ku kepadanya...
aku risau.. andai nanti...aku terlebih mencintai dan mengasihinya...
padahal dia hanya layak memiliki hatiku... bukan cinta dan kasihku...
sudahlah cintaku senipis kulit bawang... mampukah aku mempertahankannya...
hanya untuk Penciptaku yang aku Cintai...
andai dia bakal memiliki lebih dari hak nya pada hatiku...
biarlah dia tidak kunjung tiba... biarlah hatiku terus merana ..
merintih menunggu penantian ini berakhir...
kerana aku bimbang aku tak mampu berlaku adil pada yang berhak...
kerana aku insan lemah yang mungkin lemas diulik cinta manusia...
Komen: