Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Tanpa pernah dilukai

Jumaat, Februari 26, 2010 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 9:12 PG
Bukan mudah untukku jatuh cinta
Bukan mudah untukku melafaz kasih
Bukan mudah untukku memberi sayang

Tetapi
Sekali aku jatuh cinta
Sekali aku melafaz kasih
Sekali aku memberi sayang
Selamanya hatiku terpaut

Apabila cintaku didustai
Apabila kasihku dikhianati
Apabila sayangku diragui
Hatiku akan terus terluka
Luka yang tidak bisa sembuh
Luka yang bernanah dan berbisa
Meragut bahagia yang aku kecapi

Jadi
Aku simpan cintaku untuk Penciptaku
Aku simpan kasihku untuk Rasul ku
Aku simpan sayangku untuk keluargaku
Moga aku sentiasa bahagia
Tanpa pernah dilukai