Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Bodoh Punya Tahajjud Cinta

Sabtu, Ogos 06, 2011 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 4:56 PTG
Kenapa aku kata macam tu? sebab aku geram sangat.... setiap minggu tengok pasti ada je yang tak berkenan dihati.... minggu pertama tengok... si fauziah gaus... pakai purdah... tapi naik unta pakai lagging... adoi... tambah lagi... duk berjalan berdua-duaan dengan pak we dia kat padang pasir... ker memang keadaan begitu pelajar disana?? aku tak tahu la... kalau macam tu teruk pemuda dan pemudi harapan kita... apa nak jadi dengan masyarakat kita di masa depan.... tak tambah lagi yang dia membiarkan pak we dia buka dia punya purdah... lepas tu tatap muka dia lama2 dan pegang tangan dia... biarpun tangannya mempunyai sarung.... memalukan kaum sungguh la... nasib baik aku tak pakai purdah...haha... ni boleh merosakkan imej orang yang berpurdah... tak ada malu langsung dalam diri seorang perempuan... buat aku ingat fenomena yang aku tengok di univesiti... pelajar bertudung labuh... duk tergedik naik motor dengan jantan konon pergi belajar bersama padahal fakulti berlainan... letak fail kat tengah untuk mengelakkan lelaki terasa dia punya spring...hahahhaa... tak malu ker lelaki senang angkut anda ke sana kesini... ye lah... dapat bakal engineer... dia pula hot bakal ustazah la kut... kalau bakal ustazah macam ni la perangai... macam mana nak bentuk akhlak pelajar yang baik nanti? padan la masyarakat kita makin punah...

masuk pula bab si anak orang kaya tu... fazura ker nama apa entah... dalam citer tahajjud cinta tu nama citra... demi cita-cita sanggup derhaka kepada ibubapa.,.. dalam agama macam tu ker ajar? bukan mak ayah dia suruh buat benda salah pun... hanya kerja sebagai peguam kat syarikat ayah dia... kalau nak buat amal.. tak perlu sampai menderhakai orang tua... kalau nak kejar impian tak perlu sampai membelakangi ibubapa... faham ker tidak? letakkan lah dalam hidup kita yang pertama Islam  dan yang kedua ibubapa kita... dan ketiga diri kita sendiri... mereka dah melahirkan kita dan membesarkan kita.... tanpa mereka tiada kita di dunia ini...

pastu pasal yang buat kerja kebajikan tu... boleh pula dia bagi dalil2 supaya orang tu buka dia punya purdah... biar la dia nak pakai purdah... lagi baik... bukankah ada dalil2 yang mewajibkan pemakaian purdah... tiada pula dalil yang mengharapkan purdah... pada fahaman saya.. eloklah pakai purdah... terpelihara dari pandangan lelaki liar di luar sana... kalau diri sendiri tak mampu nak pakai purdah... jangan hasut orang lain untuk membuka purdah... sebelum nak buat cerita berkaitan isu isu tertentu... kajilah dulu.. bukan buat cerita tanpa ilmu....nak tulis panjang2 lagi... tapi masa mencemburui...hehe...
Komen: