Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Warkah buat pelajar ku

Jumaat, Oktober 07, 2011 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 11:32 PTG
Buat pelajarku...
Saya nak awak tahu satu perkara... saya dah buat satu benda besar dalam hidup saya untuk awak semua...  saya dah gadaikan impian saya untuk bantu korang menggapai impian korang... impian saya itu adalah perkara terpenting dalam hidup saya... saya tahu... korang tak tahu betapa susahnya saya nak genggam impian tu...  dan akhirnya saya terpaksa lepaskannya...  gadaikannya... mungkin saya dapat tebus balik impian saya mungkin juga tidak... hanya waktu yang menentukannya...untuk saya genggam impian saya tu... saya balik 2 minggu jer lepas habis belajar dan terus mengejar impian saya... demi impian saya... saya sanggup bermalam di atas bas 2 malam berturut2 sampai deman... sebab saya memang sanggup lakukan apa saja demi impian saya...

saya tak nak apa yang saya gadaikan itu membuahkan hasil yang sia2 sahaja... sering saya tertanya pada diri saya... adakah berbaloi pengorbanan ku ini... hati saya menjawab... tanggungjawab lebih penting daripada impian sendiri... impian lebih seratus orang lebih penting dari impian seorang insan seperi saya... rela dalam paksa... impian saya digadaikan... walaupun begitu terasa sakit ini melihat orang lain terus mengejar impian mereka...

pesan saya untuk korang...saya mohon pada korang... tolong jangan sia2kan pengorbanan saya ini... korang belajar la bersungguh2 untuk mencapai impian korang... InsyaAllah saya akan bantu sedaya saya... saya doakan kejayaan korang...  saya nak jadi pendidik terbaik untuk korang... saya cuba untuk langsung tidak mengambil hati dengan korang... saya sayang korang macam adik2 saya... saya anggap korang macam adik2 saya... walaupun saya tak pernah ada adik....

nasihat saya buat korang... melalui pengalaman saya ialah... jangan sia-siakan ruang dan peluang yang korang ada... jangan menipu orang... hormati guru...kerana keberkatan ilmu itu sangat penting... tepati masa... pesan saya buat korang ilmu itu sangat penting dan sangat bernilai... jauh lebih bernilai dari wang ringgit... pangkat atau harta benda... isilah dada korang dengan ilmu... kerana ilmu itu pasti menerangi hidup korang... kongsilah ilmu yang korang ada... kerana ilmu tak mungkin berkurang jika dikongsi malah makin bertambah... hargailah ilmu yang korang ada... kerana ia tak ternilai harganya...

saya mohon maaf kalau saya marah korang kalau korang tak tepati masa... sebab saya memang tak suka pada orang yang tak reti nak menghormati masa orang lain... marah saya cuma sebagai kakak... saya nak tengok adik2 saya berjaya... dunia dan akhirat... saya juga memohon maaf jika teguran saya dan gurauan saya mengguris hati korang... sungguh saya tak sengaja... saya juga memohon maaf kerana saya tak pandai nak mengajar korang... saya tak biasa mengajar orang beramai2... saya pun tak pernah belajar cara nak mengajar... dulu masa belajar pun.. kalau saya ajar pun kawan2 saya... paling banyak 5 orang... lagipun saya tak mahir tentang apa yang saya ajar... yang saya hanya mampu kongsi adalah apa yang saya tahu sahaja...mohon maaf atas kekurangan diri ini.....

yang ikhlas,
ixora_skru

(andai berani saya postkan surat ini di facebook untuk tatapan pelajar saya kan bagus...)
Komen: