Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Lelaki Vs Perempuan

Ahad, Oktober 02, 2011 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 9:15 PG
maaf sebab aku yang perasan sibuk ni tak sempat nak post entri kat blog ni sebab perasan sibuk... haha..banyak sebenarnya aku nak tulis... tapi tak sempat sebab aku perasan sibuk... ni aku nak buat ulasan dari buku yang aku dah baca walaupun aku perasan sibuk... buku bertajuk... man don't listen, and woman can't read maps... bila baca buku ni aku bukan lebih mengenali lelaki macam perempuan biasa rasa... aku rasa aku lebih mengenali perempuan dan faham bagaimana kawan2 aku berfikir kerana majoriti kawan2 aku adalah perempuan... tahu kenapa? sebab aku mempunyai otak lelaki yang terperangkap dalam badan seorang perempuan.... sebab aku buat ujian dalam buku tu... keputusannya ... otak aku betul2 maskulin.. dia tulis ada kebaranagkalian untuk jadi lesbian...haha..kalau aku tak ada agama mungkin... Alhamdulillah atas kurnia agama Islam kepada aku... makin aku membesar dan mengenal Islam.. pemikiran aku makin jadi feminine la sikit...haha... walaupun dalam ujian tu otak aku masih maskulin...

ahhh...  bukan aku nak cerita pasal otak aku... aku nak cerita pasal buku yang aku baca...walaupun dalam bukut diterapkan pasal teori bodoh manusia berasal dari monyet tu... tapi ada benda yang aku boleh ambil dari situ... ada kehebatan islam yang tertonjol disitu... kita lihat pada burung... si ayah pergi mencari makanan... si ibu menjaga sarang dan anak2... begitu juga lelaki dalam islam ditugaskan mencari rezeki... si ibu pula menjaga anak2... dan keperluan si suami....dari haiwan kita belajar...

lagipun buku ini ditulis berdasarkan kajian... lelaki dibina dengan spatial ability yang tinggi, dan ciri2 seorang pemburu yang baik... ciri-ciri ini dibina dalam diri seorang lelaki mampu menjadikan lelaki seorang yang berjaya dalam kerjaya... otak perempuan pula dibina dengan mampu membuat benda yang tak mampu dibuat lelaki... mampu mengesan bahaya bahaya dipersekitaran ... sebab itu perempuan sesuai untuk duduk dirumah dan menjaga anak... segala yang Allah ciptakan ini memang sesuai dengan tanggungjawab suami dan isteri yang Allah ajarkan dalam Islam... Dia pencipta kita... Dia tahu yang terbaik untuk kita...

dalan buku tu... ada tulis perempuan yang berumur  dalam lingkungan 40 mepunyai seks driven yang tinggi... begitu juga dengan lelaki yang berumur dalam lingkungan 25 tahun... sebab tu mak datin yang berumur dalam lingkungan 40 suka cari anak ikan...INI BUDAYA SALAH...JANGAN TIRU (maaf lucah sikit)... apa yang aku terfikir disini... isteri Rasulullah s.a.w berkahwin dengan Rasulullah s.a.w pada usia ini... sesuailah umur keduanya... walaupun mungkin pada pandangan masyarakat sekarang 40 tu dia anggap tu dan tak sesuai untuk mengandung... kalau mengandung kononnya dapat anak yang cacat atau bodoh... saya dilahirkan ketika mak saya berumur 43 tahun... tak bodoh dan cacat pun... segalanya ketentuan Allah...Isteri Rasulullah pun lahirkan 7 anak bersama Rasulullah... solehah dan bijak lagi macam Fatimah... jangan salah anggap kenyataan saya ini... saya tulis berdasarkan pemahaman saya... kalau salah tolong betulkan...

sebab kat atas tu saya dah tulis mengenai otak saya yang maskulin ni... saya bersyukur,... sebab otak saya yang maskulin la saya tak berani nak pakai seksi... kenapa? sebab kalau saya pakai seksi...  saya bayangkan saya telanjang... kenapa? ketahuilah perempuan diluar sana... lelaki suka menelanjangkan perempuan... mata dia boleh buat x-ray... saya pun suka buat.. rugi la kalau tak x-ray badan perempuan yang pakai seksi... dah la badan cantik.. contoh awak pakai seluar ketat... sampai nampak bentuk paha dan seluruhnya... dari penglihatan kami nampak paha yang dibalut seluar... tapi di otak kami dapat lihat.. paha dan bentuk kaki anda tanpa seluar... sungguh menarik bukan.. sebab tu lelaki disuruh menundukkan pandangan... kawan2 saya pun tak berani nak pakai seksi depan saya.. bukan apa... diorang kata nanti saya lihat macam nak rogol diorang...hahaa... jadi tutuplah aurat mu seperti yang diajar islam... jika kamu tidak mahu BERTELANJANG di hadapan lelaki....
Komen: