Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Unik

Khamis, Januari 24, 2013 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 9:57 PTG

Setelah lama saya membisu.... saya nak cakap pasal unik.... kenapa saya pilih tajuk ni? sebab saya sememangnya seorang yang unik... tak percaya... boleh tengok gambar di atas.... apa keunikan yang ada? tengok saja pada bulatan merah.... baju yang orang perempuan sekarang anggap kolot.... tak sesuai dibawa jalan2 bersiar ditempat hiburan dan pusat membeli belah... mungkin hanya sekadar uniform kerja... tu pun terpaksa.... inilah pakaian kegemaran saya... selesa dan bebas... boleh jer saya pakai pergi kelas dan makmal walaupun saya berada di bidang mekanikal...

saya sebenarnya nak cakap pasal unik.... bukan pasal baju... jadi kita beralih ke tajuk asal kita... U.N.I K... unik sebenarnya bermaksud lain dari yang lain... kenapa orang pandang pelik kepada orang yang unik? kerana mereka lain daripada manusia lain... kadang-kadang orang yang unik ni dipandang macam makhluk asing....pada saya tak salah kita jadi seorang yang unik... asal kita tak melanggar hukum Allah...

Ingat balik sejarah kedatangan islam.... Islam dari sebagai agama yang asing... dan di akhir zaman juga islam akan dianggap asing... cuba saja kalau kita makan menggunakan tangan... pasti ada yang bertanya... kenapa makan guna tangan... tak guna sudu? kalau cerita dalam tv... perempuan yang makan dengan tangan di tunjukkan sebagai seorang yang gelojoh... tergamak kita menganggapnya begitu... lupakah kita cara Rasulullah s.a.w  makan? Baginda makan menggunakan tangan.. jadi sunnah baginda dianggap kolot?? Ah... mungkin mereka ini lupa... atau jahil (jahil bermaksud tak tahu)... banyak sebenarnya kelebihan makan menggunakan tangan... salah satunya makanan akan mudah hadam... (padan la saya ni mudah lapar...hehe...)

Unik bukan sahaja dari segi cara makan atau pakaian... tapi juga dari segi pergaulan... kolot kan perempuan tu kalau belum pernah bercouple? haha... perempuan tak laku... jual mahal sangat... padan muka... dengan lelaki cakap mahu serius saja... mana ada yang tak takut... itu semua salah... realitinya orang yang tidak pernah bercouple bukan sebab tak laku... tepi mereka sememangnya seorang yang sangat setia... setia menanti yang halal datang dalam hidup mereka....

Cara membaca saya pun unik... saya akan membaca sambil berbaring di atas katil.... kalau orang lain mungkin boleh tertidur... tapi tidak bagi saya... membaca sambil berbaring terutamanya kalau menghafal jadi lebih berkesan... hipotesis saya ....ini terjadi kerana apabila oksigen akan mudah sampai ke otak semasa kita berbaring berbanding semasa kita duduk disebabkan pusat graviti otak yang lebih rendah apabila kita berbaring....

Unik sebenarnya adalah istimewa.... bosan kan kalau semua sama sahaja... tiada variasi...
Komen: