Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Cita2 ku.... Doraemon???

Selasa, Mac 17, 2009 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 5:08 PTG
kenapa sy suka doraemon...heheh,...sebab sy suka kucing...sy nak jd doraemon...sbb tu alamat blog ni nama doraemon melayu...sebab pemilik blog ni nak jadi doraemon melayu...hehe

sy nak jadi doraemon sbb sy nak keluarkan sesuatu untuk masa depan...dlam bahasa ringkasnya adalah pereka cipta....tu la cita2 sy sejak kecik lg....sy suka sgt cerita doraemon kut ...sebab tu terpengaruh...

bila sy sedar biasanya yg menjalankan penyelidikan untuk merekacipta benda baru ni adalah pensyarah....jd sy ubah cita2 sy tu jd pensyarah dah pereka cipta...dsamping sy mereka sesuatu teknologi...dapat juga sy membentuk masyarakat berilmu... sy dapat juga menyalurkan ilmu yg sy ada pada generasi pewaris...kalau boleh sy nak bentuk masyarakat yg berilmu dan berakhlak mulia....bukan yg rosak akhlaknya...apa guna ada ilmu...kalu punya akhlak macam syaitan...contohnya rasuah...kalu ada ilmu tggi pun...tp mengamalkan rasuah...negara akan musnah....kesimpulannya amalkan ajaran islam...pasti hidup sempurna...

tetapi semakin sy cuba menghampiri cita2 sy tu semakin sy rasa amat sukar untuk mencapainya..tp sy akan tetap terus mencuba selagi ada daya...bak kata org...lagi banyak kita tahu ..lg kita sedar sebenarnya lg banyak yg kita x tahu...jadi tuntutlah ilmu selagi kita hidup....
Komen: