Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



lelaki oh lelaki....

Jumaat, April 03, 2009 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 8:10 PTG
lelaki suka kat pompuan cantik...lelaki ni lebih suka tgk paras rupa... nak buat macam mana...nafsu lelakikan 1 jer...hanya pada perempuan...kalu pompuan cantik skit... mudah la tergoda...walaupun hati dan akalnya tau bahawa pompuan cantik pada paras rupa sahaja x kan membawa apa2 kelebihan... kerana kecantikan itu akan hilang bila perempuan tu meningkat usia... pastu lelaki tu pun cari pompuan lain yg lebih muda dan cantik.... begitu la kitaran nya kalu lelaki tu pilih hanya pada rupa la... ada satu lg keburukan kalu lelaki tu pilih hanya pada cantik... lelaki tu mesti akan cemburu kalu perempuan tu rapat ngan mana2 lelaki..... pompuan cantik la nak dikatakan... semua lelaki nak pikat... si pemilik perempuan tu pasti rasa tercabar...hahah...padan muka...

bukan sy nak salahkan lelaki... sy faham lelaki tetap lelaki... tp jgn la ikutkan hawa nafsu sgt... pilih yg cantik semata mata... nak yg cantik tu boleh tp biar lah cantik luar dan dalam... bukan sahaja cantik pada paras rupa sahaja... cantik akhlak, akal dan pastinya agama yg cantik lg penting... untuk meneruskan generasi yg akan datang...cuba fikir kalu dunia ni penuh dgn org yang cantik tp x de kelebihan lain...sy rasa dunia ni pasti penuh dengan maksiat... pelacuran ... zina... dan segalanya lah...alangkah indah dunia ni kalu di penuhi dgn manusia yg beragama...berakal...akhlak...pasti damainya dunia ini...kesimpulan kat cni ialah....jangan memilih hanya menggunakan nafsu semata mata...gunalah akal dan hati......moga dapat pilihan terbaik...

Komen: