Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Perokok

Rabu, April 01, 2009 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 6:14 PTG
org yg paling sy x suka...bg sy lebih teruk dr org isap dadah...hehehe...jgn marah....nak tau kenapa sy kata macam tu...sbb perokok ni bukan bahayakan kesihatan dia jer...tp manusia kat sekeliling dia...org yg dia syg...sbb dia hisap rokok kat semua tmpat...kalu dia hisap rokok bilik kedap udara x pe la.... racun tu x merebak ke org lain...tp kalu dia hisap rokok kat tempat awam...org lain pun kena akibatnya...kenapa la undang2 yg ada tu x di kuatkuasakan...kalu kuat kuasa...mesti bersih skit udara ni...nape x saman jer org yg hisap rokok kat tempat awan...kerajaan pun leh tambah duit...tgk kalu kat u ni...senang jer org hisap rokok...kat kafe tu...penuh ngan asap rokok...x suka nyer...

kan dah ada fatwa megatakan rokok tu haram...kenapa nak hisap lg... kenapa masyarakat boleh terima benda ni... tp x leh terima org hisap dadah??? kerana org hisap dadah tu budaya baru...tetapi rokok tu adat zaman berzaman...hahhhh...camtu ker...bukan sy nak kempen hisap dadah... tp nak kata kat perokok...berhentilah merokok... ingatlah org tersayang,..

Lelaki...sy nak tuju kan benda ni khas untuk lelaki...kerana apa??? kerana kebanyakan lelaki ingat pompuan suka lelaki merokok... ingat macho sgt la tu...padahal hampeh...hahahh...pompuan pun jgn la merokok... cam pompuan jahat,... cam pelacur lak... betul...ikut pandangan sy la...
biasanya perokok ni juga la pembuang sampah dimerata tempat...lepas hisap... buang jer kat mana2 putung rokok tu... alam pun tercemar... silap hari bulan boleh bw pula kepada kebakaran...

nasihatnya...jangan la hisap rokok bukan saja membahayakan kesihatan...pencemaran udara...malah juga pencemaran bau...hahahah...x pasal2 sy kene tutup hidung bila lalu sebelah mereka ni...baik bau taik kucing...lg wangi...hahahaha
Komen: