Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Biarku Menjadi Lilin

Rabu, Mei 16, 2012 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 12:08 PG
Post ini khas saya tujukan kepada semua pelajar saya..
Sempena hari guru pada 16 Mei 2012...



Biar Ku Menjadi Lilin

Biarku menjadi lilin
Memberikan cahaya
Terangi sekeliling dengan diri terbakar
Tak siapa yang sedar
Disaat kegelapan rela aku berkorban
Demi satu harapan

Biar masa berlari
Dan kau terus mendaki
Aku tenang disini dengan sabar menanti
Tanpa dendam dan benci
Andainya kau terjatuh terluka dan tersungkur
Kurawat biar sembuh

Aku tak kan bertanya
Apakah nanti balasannya
Setiap pengorbanan setiap pemberian
Demi satu ikatan

Keikhlasan dihati
Walaupun kau ragui
Pada suatu masa dan suatu ketika
Akan ketara jua

Biarku menjadi lilin
Memberikan cahaya
Saat kau kesepian saat kau kegelapan
Kurela menerangkan

Aku senang begini dapat terus berbakti
Dengan cara sendiri



Suka sangat lagu ni... maksud yang mantap....
Relaku menjadi lilin... untuk melihat impianmu tercapai... 
Dulu sebelum aku bergelar pendidik... 
2014 aku harap aku menghadiri 1 majlis konvokesyen...
Untuk menerima ijazah doktor falsafah (PhD)...
Kini setelah aku bergelar pendidik...
2014 aku harap kamu menghadiri 1 majlis konvokesyen...
Untuk menerima segulung diploma...
Biarlah ku pendam impianku dulu...walaupun ia menyakitkan...
Demi melihat kamu mencapai impianmu....
Saya cuba yang terbaik untuk jadi pendidik anda semua...
Mohon maaf atas segala kekurangan.....
Selama saya mendidik....