Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Kosong

Selasa, Mei 22, 2012 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 11:30 PTG
kawan saya cakap bila nyanyi lagu kosong najwa latif... terasa dirinya kosong... aku pun fikir balik... aku pun rasa hidup aku ni kosong... sibuk sangat duk uruskan hal dunia... sehingga lupa kemana aku nak pergi lepas ni... akhirat... aku belum bersedia untuk itu...bak orang kata...aku tak bersedia nak mati lagi... aku tak kawin lagi... macam la yang dah kawin bersedia untuk mati... nanti yang dah kawin kata... akau tak boleh mati lagi... aku belum mohon maaf dan dapat redha suami lagi.... macam la mati tu boleh dirancang...

memandangkan tajuk post  ini kosong... aku pun mahu cakap2 kosong saja... akhir2 ni aku memang terasa kosong jer hidup aku... mungkin sebab kesibukan kerja... sejak aku di kursus lagi... semua orang sibuk nanti nak kenaikan pangkat... bagi aku setakat waktu ini... buat apa aku berkejar kejar untuk naik pangkat... sedangkan kalau aku naik pangkat aku kena buat kerja pengurusan yang aku tak suka... baik aku kekal dengan jawatan sekarang... jadi aku tak ada matlamat dalam bekerja... mungkin ini membuatkan jiwa aku kosong... kerja macam nak gila tapi tak ada matlamat... satu jer kut matlamat aku bagi mengisi kekosongan ini... aku nak pelajar aku bahagia dan berjaya....

sekarang pelajar cuti... pergi pejabat pun terasa kosong... dah memang ramai rakan sekerja pun cuti... nak buat kerja jadi malas... beberapa hari lepas dah bercuti... cuma kerja 2 hari lebih... lepas tu aku pun nak cuti... balik kampung... haaaa... ni penyebabnya malas nak kerja.... mood cuti on... badan jer kat sini... otak dah rehat kat kampung halaman... tak sabarnya nak bercuti lama... lama? tak der la lama sangat... cuma lebih setengah bulan jer... haaa... lama juga tu... nak bertunang ker? tak der la... cuma nak tunggu orang datang merisik jer... dah ada calon ker? tak ada lagi.... berangan jer lebih... tengok banyak sangat jemputan kawin cuti sekolah ni... terasa diri ini kosong...

ok... ada jawatan kosong disini... bukan untuk dapat gaji setiap bulan... tapi untuk tanggung dosa aku... haha... siapa yang berminat nak isi kekosongan ni... boleh la datang merisik ... alamat pandai la cari kat blog ni... (alamak... berani punya mati pengumuman...) kalau yang kenal aku di alam realiti tak mungkin nak kat aku kut... mereka tahu aku budak jahat... hodoh pulak tu... mana tahu sangkut yang alam maya... haha... merepek apa aku ni tengah malam... tak sabar nak balik kampung 2 malam lagi... ingat... siapa rasa berani nak isi kekosongan ni... sila la yer.... hahaha (ketawa jahat)
Komen: