Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Kehidupan Yang Pelik

Sabtu, Mei 21, 2011 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 11:11 PG
Selalu orang cakap aku ni pelik... puas aku fikir kenapa orang cakap aku pelik... hari ni baru aku dapat jawapan tepat... sebab kawan aku cakap aku hidup dua alam... alam nyata dan alam yang aku cipta sendiri... atau pendek kata alam fantasi aku... sebenarnya aku hidup dalam 3 alam... dalam 1 masa... alam nyata... alam fantasi... dan alam maya... dengan karektor yang berbeza dalam setiap alam... alam nyata aku seorang yang low profile... alam maya aku biasa2... dan alam fantasi aku high profile... sapa lagi nak jadi heroin dalam dunia aku... aku sendiri la... aku suka cakap sorang2... gelak sorang2... senyum sorang2... sebab tu kut orang cakap aku pelik... macam orang gila... haha... memang aku psyko...

mungkin aku masih terperangkap dalam dunia fantasi yang aku bina sejak zaman kanak2... memandangkan aku anak bongsu... baru tingkatan 2... dah jadi macam anak tunggal... kakak dah tinggal jauh sambung belajar... aku duk rumah sorang... kawan dengan diri aku sendiri la...bermain pun dengan kawan fantasi aku.... bila aku duduk dalam dunia aku sendiri aku rasa bahagia... semua aku nak aku dapat... sebab semua tu aku boleh khayal dalam fantasi aku... dunia maya.. kekadang aku boleh jadi siapa diri aku sebenar sebab orang tak kenal aku... tapi kekadang aku hipokrit juga... manusia kan? dunia nyata ni semua tahu... ada bahagia ada derita... kekadang kita ketawa...kekadang kita menangis... macam catatan warna warni kehidupan ni la...jadi bila rasa derita kat dunia nyata ni... aku suka masuk dalam dunia fantasi aku... untuk mengembalikan kegembiraan aku...

ahhh... aku bukan nak cerita pasal diri aku yang pelik sebenarnya... tapi pasal kehidupan ni yang pelik... dunia sekarang memang pelik dah dunia akhir zaman... cuba tengok tudung... macam tudung indon tu... banyak yang labuh belakang tapi depan singkat nampak dada... bukan depan lebih penting labuh dari belakang? aku cakap ni bukan pasal tudung labuh... tapi tudung biasa... pelik kan?

orang biasa pandang serong perempuan pakai tudung tapi baju lengan pendek... tapi orang tak pandang serong perempuan pakai tudung tapi tak menutup kaki... pelik kan? padahal lengan pun aurat... kaki pun aurat sama saja... yang lagi pelik siapa yang pakai sarung kaki dikira macam alim juga la... kenapa aurat kaki macam tak diambil peduli... macam aurat rambut ... kaki ni second class ker sebab dia duduk dibawah... tapi hakikatnya kaki lebih penting bagi rambut... sebab kaki lagi banyak fungsi dari rambut... kehidupan memang pelik kan?

satu lagi yang pelik... bila orang pakai pakaian tapi telanjang... orang pandang biasaa jer... seolah olah orang tu menutup aurat... kira orang tu trendy... kalu ore kelate oyak jangok la.... tapi hakikatnya nipis atau ketat... kekadang yang kat dalam tu ketat dan yang kat luar tu nipis... (baju kurung nipis yang pakai inner ketat kat dalam)... adakah ini dikira menutup aurat? atau sekadar menutup kulit... pelik sungguh....

yang pakai baju lengan panjang pun selalu menyinsing lengan baju.. kata senang nak buat kerja... tapi bukan lengan tu aurat? susah sangat ker buat kerja dengan baju lengan panjang? yang aku pelik kekadang pakai baju lengan pendek...lepas tu pakai handsock... tapi tangan handsock di sinsing... apa fungsi handsock kalau gitu... x payah pakai pun tak apa... pastu bila pegi pantai biasa tengok budak perempuan lipat seluar sampai betis (tak caya buka fb budak perempuan.. kalau ada gambar di pantai ada la nanti anda boleh lihat...lain la kalau semua kenalan andan solehah)... kata mereka takut basah seluar... mana sebenarnya lagi menakutkan... seluar basah kena air laut atau nanti dibakar di neraka atas dosa tidak menutup aurat... aku pun masih tak berjaya nak tutup aurat bila berhadapan dengan air di pantai dan air terjun... tak pandai nak pakai stokin masa main air... moga nanti aku berjaya... amin... x pun biar pakai seluar labuh sampai tak nampak kaki...huhu...

ni aku tulis baru pasal aurat tak masuk lagi pelik yang hal lain.... nanti aku ada masa aku tambah lagi.... yang pasti kehidupan ni memang pelik.... aku tulis ni untuk peringatan diri aku... yang kadang2 culas juga dalam menutup aurat...
Komen: