Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Pertemuan

Isnin, Mei 02, 2011 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 9:56 PG
Pertemuan
Ni tajuk cerita panjang yang bakal saya tulis tak lama lagi...
nantikan kemunculannya...hehe...Lagu tema bagi buah cerita ni ialah Sebuah Pertemuan... ni lagu nya...



dan dia punya kata-kata hikmah...
"sebuah pertemuan mencipta seribu kenangan. Sebuah persahabatan mengajar erti kehidupan"
mungkin akan di edit lagi ni... tak ada idea sangat

cerita ni mengisahkan sebuah pertemuan hingga mewujudkan sebuah pesahabatan...membincangkan isu pembelajaran, percintaan dan persahabatan...yang tak pernah lari dari hidup seorang remaja... dan juga pelajar universiti.... mungkin saya akan ceritakannya mengikut sem... satu episod 1 sem... kisah kehidupan mahasiswi...

disini saya letakkan kata- kata yang mungkin bakal diletakkan dalam cerita ini...
persoalan tentang pelajaran:
"macam mana cara belajar terbaik sebenarnya?"
"orang lain study main main tapi boleh dapat result gempak"
persoalan tentang persahabatan:
"kenapa dia macam tak nak tegur aku langsung... aku ada buat salah ker dengan dia?"
"kalau awak duk tempat;dia pun... saya rasa awak pun akan rasa apa yang dia rasa..."
persoalan tentang cinta:
"sape la nak kat kita,... kalau lelaki yang baik... mesti dia cari perempuan yang baik... pakai tudung labuh... baju kurung..."
"tapi diorang tak tahu hati kita macam mana..."

mungkin kalau anda penggemar novel islamik... sudah terbiasa dengan kisah cinta ana anti...usrah dan kesibukan kumpulan mahasiswa atau mahasiswi dalam memperjuangkan islam...dalam cerita ini... semua itu tiada... cuma kisah mahasiswi biasa yang juga ingin memartabatkan islam dimata dunia... rasakan kelainannya...

kisah yang saya tulis sebelum ini yang bertajuk Layakkah aku? mungkin terlalu  hiperbola... jadi, hayati kisah terbaru ini...kisah nyata yang biasa berlaku di alam realiti... pergolakan jiwa remaja dalam melayari hidup ini... jadikan pengajaran buat kita semua...kisah ni adalah rekaan semata-mata...(bukan kisah benar)