Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Kemana menghilang?

Selasa, April 20, 2010 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 2:01 PG
kemana menghilang?
semangat yang aku genggam
kekuatan yang aku pegang
perjuangan yang aku idam
entah kemana segalanya pergi...

kini ku rasa..
malas untuk berusaha
takut untuk bersuara
lemah untuk berkata
entah kenapa segalanya berlaku...

aku kini lain dari yang dulu...
aku sudah tidak sehebat dulu dalam kata-kata
aku sudah tidak sekuat dulu dalam perjuangan
aku sudah tidak sebijak dulu dalam bicara
kemana segalanya menghilang...

kini aku menangis mencari diriku yang dulu
kenapa segalanya telah berubah
dimana dapatku cari kembali semangatku
dimana dapatku cari kembali kekuatanku
untuk meneruskan sisa hidupku ini
kemana menghilang semua itu dalam hidupku
sedangkan kini aku amat memerlukanya...

aku mahu jadi diriku yang dulu
kemana menghilang aku yang dulu?
tapi dalam masa yang sama
aku mahu jadi diriku kini
kerana aku sedaR pentingnya pengalaman
mengajar aku akan erti sebuah kehidupan

Aku sedar..
Perlu aku pupuk kembali semangat itu
Perlu aku anyam sendiri kekuatan itu
Perlu aku baiki semula diriku ini
Tak perlu aku mencari lagi
Tak perlu aku mempersoalkan lagi
Kemana menghilang?