Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Lukisan Kehidupan

Sabtu, April 03, 2010 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 1:17 PTG
Ingin aku lakarkan
Sebuah lukisan kehidupan
Yang penuh warna warni
Ada hitam ada putih
Ada tangis ada tawa
Kisah kehidupan tanpa warna
Ibarat kehidupan tanpa perasaan
Pudar, tawar, dan membosankan
Inilah lukisan kehidupan

Lukisan kehidupan yang nampak indah
Kekadang dilakar penuh derita
Hanya pelukisnya yang tahu
Erti sebenar lukisan itu
Kerana insan lain hanya mampu melihat
Tidak mampu untuk merasai

Menghayati sebuah lukisan kehidupan
Mengingatkan aku tentang sejarah silam
Mengajar aku erti sebuah kehidupan
Membawa aku melayari pengalaman insan
Mendidik aku menjadi lebih matang
Untuk terus mewarnai lukisan kehidupanku