Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Aku kat negara Islam ker?

Isnin, Januari 31, 2011 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 11:36 PTG
Aku duk sini... jauh beza dengan aku duk kat tempat dulu... macam aku duduk dekat bukan negara islam... tahu la negeri ni minoriti islam... tapi negara ni negara islam la... kat tempat umum... surau hanya untuk staff... macam mana pelanggan nak solat... nak kena cari masjid la untuk solat... kalau masjid dekat ok la... ni jauh2... suara azan dengar sayup2 jer... kalau dulu... tempat aku... suara azan bersahutan... rindu suasana tu... tempat paling best saya rasa...

tadi masa nak solat kat masjid... boleh dengar lagu dangdut cintaku 100 percent...kuat betul pasang lagu... boleh masuk masjid... padahal kawasan masjid tu luas...keliling dia ada kubur... fikir sendiri la berapa kuat lagu tu dipasang....

tempat sekarang nak cari makanan halal pun susah... adoi la... nak masuk kedai makan pun kena hati2... tanya orang berpengalaman dulu... kang nanti makan ayam tak disembelih dengan cara halal... susah susah... saya jauh lebih sukakan tempat dulu... tu tak tambah lagi anjing melilau macam beruk kat univerisiti...

ni aku cerita baru kat bandar... bukan kat pedalaman yang dihuni lebih banyak orang bukan islam lagi... tak tau la macam mana... adeh... aku rasa negeri ni hanya boleh duduk sementara jer... bukan tempat yang sesuai untuk besarkan anak dan bekeluarga... kalau nak bekeluarga or besarkan anak...saya rasa tempat yang sesuai tempat saya duduk dulu atau kampung saya... tapi best tempat saya duduk dulu lagi rasanya... tak pernah tengok orang bercouple naik motor berdua jantan betina.... kat kawasan perumahan... yang buat kerja bodoh macam tu biasanya mahasiswa je yang konon nya bijak otak tapi hakikatnya... lu pikir la sendiri... (bijak apa kalu bagi maruah free2 jer kat orang...)...dah melalut....

kalau nak campur betapa tak berdisplinya orang kat sini... lagi banyak nanti aku merepek... dengan parking sesedap hati... conner tak bagi signal... wei polis... jalankan tugas anda... jangan dok makan rasuah la... tolong la amanah....saya yakin masih ada polis yang bertanggung jawab...

jadi ...kesimpulanya... biar la negeri tu minoriti islam pun... tapi biar la nasib orang islam kat sini terbela... sebab ni negara islam... pihak yang berkenaan... tolong la... sila jalankan tanggung jawab anda...
Komen: