Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Hipokritnya aku...

Rabu, April 06, 2011 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 8:32 PTG
Hipokritnya aku...
kalau anda pernah baca post ini
dan kemudian anda baca post ni... pasti anda akan kata saya memang hipokrit...

sebelum ni... saya kata saya tak kisah pasal penampilan saya... tak nak jaga penampilan dihadapan lelaki jalanan... tapi akhirnya aku kecundang... malam sebelum dinner pergi kedai makeup... banyak sale.... dasar perempuan tak boleh tengok makeup sale... terus beli...haha... aku beli dengan niat nak main2 dalam bilik dan guna nanti dah kawin (macam la dah nak kawin...haha)....tapi lain pula jadinya...

bajet masa dinner... nak pakai baju kurung... dah siap iron dah... (rajin pula kali ni)... tapi orang kata kena pakai kasual.... orang tak pakai baju kurung... aku mula2 tetap nak pakai baju kurung... (lambang identiti gadis melayu la konon)... entah syaitan mana menghasut aku,... aku pun bersetuju menerima tawaran kawan aku untuk pinjam baju dia...(almaklum la... aku ni tak suka jaga penampilan... mana ada baju comel... yang ada baju kolej bagi masa kat u dulu jer la... takkan nak pakai tshirt biasa makan kat hotel...)... dalam otak aku nak pakai baju kurung yang dah aku gosoknya tu esoknya..(sebab esoknya ada buat makan2 sikit kat rumah aku)...

bila dah aku pakai baju comel yang feminin siap dengan seluar jean lagi... aku pun perasan comel... entah syaitan mana pula yang menghasut aku... aku pun calit makeup nipis ke muka aku...hurmmm... bila tanya housemate aku yang lain... diorang kata nampak lain aku... macam ni la bergaya... siap ada housemate yang menawarkan gincu pelbagai warna...

dipendekkan cerita aku pun pergi diner... rakan sepejabat pun cakap aku nampak lain,... ada yang siap tak kenal aku lagi... ingat kawan aku bawa kawan dia yang lain... rasa megah ker aku? tidak sama sekali... malu la... jalan tunduk jer... malu la lelaki tengok.... malu untuk menjadi perempuan murah yang menarik minat lelaki....kalau boleh nak duduk kat tempat gelap jer... supaya orang tak perasan kelainan aku...

aku terfikir... beza sangatkah aku dimalam itu? aku rasa cuma aku kurang serabai... dan biasa pergi pejabat... aku tak mengenakan apa2 kemukaku... selain wuduk...kalau rajin pakai pun krim pelembab... uv dan bedak carrie junior... aku terfikir lagi... zaman sekarang kita perlu bergaya ker baru nampak bukan macam budak2? patutkah perempuan Islam bergaya dihadapan lelaki yang bukan halal baginya?

ya Allah...aku tak kuat mempertahankan pendirian aku keseorangan... tanpa ada yang menegur pakaianku ketat... aku bergaya dihadapan lelaki yang tak sepatutnya... aku dikelilingi orang yang menggalakkan aku untuk bergaya...aku tak mampu melawan nafsu ku sendiri... aku perempuan yang juga ingin kelihatan cantik...Kau kirimkanlah aku seorang teman yang membimbing aku ke jalan Mu yang lurus... moga aku tak tersesat dalam mencari cahayaMu...amin...
Komen: