Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Pelajarku tanggungjawabku

Ahad, April 17, 2011 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 1:30 PTG
selalu orang kata pelajar automotif tak dengar kata... degil... teruk... biadap... macam macam la lagi tomahan untuk pelajar automotif... kebanyakan pendidik tidak suka pada mereka...

saya pernah dengar luahan hati mereka... mereka seolah olah diban untuk ke pejabat... kerana pendidik pendidik banyak yang tidak suka pada mereka... patut ke mereka dilayan begini? mereka bukan lagi budak budak... mereka patut dilayan sebagai kawan... bukannya lawan... memang saya tak ada ilmu dalam mendidik tapi saya hanya percaya apa yang saya rasa andai saya ditempat mereka sebab saya pun baru jer bertukar status dari seorang pelajar kepada pendidik...

sebagai seorang pendidik di bidang automotif... saya rasa ini tanggungjawab saya untuk menukar pandangan negatif terhadap pelajar automotif ini... dan mengubah pelajar automotif ini menjadi antara pelajar yang terbaik.... bukan sahaja dari segi ilmu tapi yang penting akhlak dan juga displin...aku akan buktikannya... InsyaAllah...