Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Nak Kulit Cantik?

Ahad, September 02, 2012 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 3:04 PTG
Kalau dah nama perempuan... semua nak kulit yang cantik... licin...gebut lembut... sanggup buat apa saja dan sanggup bayar berapa mahal sekali pun... kalau yang berduit la... aku pun termasuk sekali... siapa tak nak cantik kan?

Ok... oleh itu... aku nak kongsi satu dua kisah berkenaan nak cantik ni... masa aku belajar... keluar jalan2 di mines... lalu tepi sebuah kedai kecantikkan yang eksklusif... siap ada program kat televisyen... termasuk la kat dalam kedai tu... dia kata... tulis nama dan nombor telefon dan boleh tetapkan tarikh nak buat rawatan muka PERCUMA.... pelajar kan mudah terpengaruh.... aku pun isi skali dengan kawan aku...

tiba tarikhnya... kebetulan aku sangat sibuk masa tu... tapi sebab nak cantik... aku tetap juga pergi...aku pun pergi bersama kawan aku... sampai disana... lepas sesi kaunseling... dia tanya nak beli ker produk tu nanti? saya kata tengok dulu nak fikir... ok... buat la rawatan muka lepas tu... siap rawatan muka ada sesi kaunseling satu lagi... dia cerita2... pastu suruh beli.... aku cakap x nak la... x der duit... aku ada pun 500 dalam bank nak guna untuk sepanjang semester... tapi dia pujuk lagi... aku dah la nak cepat... banyak kerja... malam tu ada presentation lagi... aku setuju jer... malas nak dengar ceramah banyak sangat... melayang 500 duit aku... nasib baik ada 500 jer dalam bank time tu... kalau tak lagi banyak duit aku melayang.... nama jer produk mahal... ada class... tapi x der la bawa apa2 perubahan...

Alhamdulillah... sebenarnya aku memang sudah dikurniakan kulit yang licin... kadang2 jer ada jerawat sebiji dua...sebab tu aku boleh yakin keluar rumah tanpa sebarang make up... cuma kulit aku mudah kena sunburn bila berjemur... aku pula sukakan aktiviti lasak... disebabkan ini aku sibuk nak hilangkan sunburn aku... sehinggalah aku dikenalkan oleh housemate aku dengan satu produk ni... produk ni tak dijual dipasaran biasa... di jual melalui dealer sahaja... aku tak pakai 1 set... aku pakai krim malam jer...bukan aku beli... housemate aku beli... dia tak berani nak cuba...jadi aku yang cuba...aku baca berkenaannya... memang ia akan menyebabkan gatal2 sikit... jadi aku pakai la... sebab katanya ada kelulusan kkm...

Aku sebenarnya ada juga takut sikit2... jadi lepas aku pakai 2 minggu sebelum raya... time raya tu aku tak bawa balik krim tu... aku nak test.. kalau tak pakai dia bagi kesan x... bila tak pakai di kampung rupanya dia bagi kesan gatal... masa pakai pun bila aku sentuh pipi aku.. dia tak selicin dulu... aku nekad... tak nak pakai dah krim macam tu... cuma masa kat kampung aku try Garnier yang mak aku beli untuk memulihkan kulit aku... dah ok balik dah.... tapi bukan aku nak iklan Garnier kat sini... aku nak iklan benda yang lagi murah... yang aku guna dulu...  wuduk... Ni saya nak tunjuk 1 gambar...


Gambar ini menunjukkan kulit di pipi tanpa sebarang krim kecantikan... yang ada cumalah selapisan air wuduk... Saya yakin tiada satupun iklan produk mampu letak gambar tanpa makeup dan selepas basuh muka macam ni... sebab ini bukan iklan produk... tapi ini adalah iklan kecantikan... kecantikan semula jadi kurnia Ilahi... Mungkin ramai yang idamkan kulit selicin ini... sehingga sanggup mencuba pelbagai jenis produk kecantikan seperti saya...dan kadangkala merosakkan kulit muka... Untuk dapatkan kulit seperti ini, anda tak perlu menghabiskan beratus atau beribu ringgit... cuma pastikan anda sentiasa berada dalam wuduk... sentiasalah berwuduk setiap kali ke tandas... bukan sahaja dapat kulit yang licin tapi dapat pahala sekali... Untungkan??? 

P/s: cuma kalau tak nak sunburn macam saya... kena pakai krim pelindung UV la time keluar rumah...
Komen: