Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Anda Percaya Hantu?

Jumaat, September 24, 2010 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 9:35 PTG
hahah... hari ni nak cerita pengalaman saya semalam..
nak buat suspen sikit... start daripada awal...
pukul 12.30 tengah malam aku masuk tidur...
baring sekejap atas katil... baca apa yang patut...
cuma semalam aku tak ambil wuduk sebelum tidur seperti biasa dek kerana malas...
aku pun mula cuba melelapkan mata....
tiba-tiba....jeng...jeng...jeng....
aku rasa katilku macam disepak...
sepakkan itu menyebabkan katilku bergoyang...
goyangannya berkala.... macam berentak pula...hahaha
aku mula-mula abaikan sahaja...
mungkin roomate aku tersepak katil masa tidur kerana mimpi...
ketika aku memusingkan badan aku melihat roomateku...
ku lihat tiada satu pun bahagian badan dia yang terkena katil aku...
aku mula rasa tak sedap hati...
aku fikir adakah ini gangguan sebab aku tak ambil wudhuk...
padahal sebelum ni kalau aku tidur sorang tak pernah kena ganggu pun..
aku pun baca la ayat kursi 3 kali...
gangguan itu masa ada.... ku terasa seolah-olah katilku digoyang dari bawah...
aku fikir...apa la kat bawah katil tu...
setahu aku... beg-beg aku sahaja yang aada disitu...
bila rasa takutku sudah tak terbendung lagi...
aku pun kejutkan roomate aku...
lepas tu aku terlihat sesuatu....hehehe...
kipas.... kipas yang menggegarkan katil aku...
kipas berdiri di hujung katil aku...
hahahahhah.... kesian kat roomate aku terjaga di tengah malam...

seram tak citer aku? ker lebih sesuai jadi cerita lawak jer kan...heheh
aku ni penakut juga sebenarnya...
kalau kat rumah sendiri tak berani langsung nak duduk sorang dalam rumah waktu malam...
rumah kampung... maklumlah... ada musang kat dalam bumbung....
tambah bunyi cengkerik.... bunyi ayam...angsa... burung....
memang agak menyeramkan... tambah2 kalau ada bunyi anjing sekali...
kali tempat belajar ni... rumah kat tengah bandar... tak ada la bunyi semua tu...
senyap jer kalau ada pun bunyi kenderaan., jiran tetangga dan juga kipas....

Apa pengajaran thread ni sebenarnya?
siasat betul-betul dulu sebelum takut... dan buat apa takut pada makhlukNya... takutlah kepada Dia... Aku tak percaya hantu ker? aku percaya kepada adanya benda ghaib termasuk syaitan dan jin yang selalu digelarkan 'hantu' apabila menjelma... tapi aku percaya mereka tak mampu lakukan apa-apapun pada kita tanpa izinNya...
cuma aku takut untuk melihat mereka real... sebab... selalu ditakut dengan cerita hantu yang wajah mereka yang begitu buruk dan menakutkan sekali....orang melayu... suka buat cerita hantu... bunyi kat atas bumbung dikatakan hantu berjalan... entah-entah musang jer tu...teringin juga nak siasat secara saintifik perkara berkaitan cerita-cerita hantu ni...tapi aku ni penakut...hahah... yang pasti... jangan biarkan dirimu diselubungi misteri.... siasat la kalau sesuatu terjadi pada anda... jangan nanti anda terbawa-bawa cerita hantu... padahal....kipas jer yang mengoyangkan katil anda macam saya....hehehe
Komen: