Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Lagi-lagi Nyanyian

Jumaat, September 17, 2010 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 10:06 PG
raya tahun ni... program tv penuh dangan nyanyian...
mungkin nak lepas gian kut dah sebulan berpuasa...hahaha...
gian tak boleh nyanyi dan pesta masa sambut merdeka...
kalau nyayian yang ada makna dan nasihat tu tak per juga...
ni nyanyian banyak yang mengajak kepada maksiat...
yang melalaikan... tentang rindu dan cinta...
nak ajak budak2 bermain cinta...
pastu keluar anak luar nikah...
baru semua sibuk bila anak dibuang...
sedangkan pergaulan remaja sekarang ni tak dijaga...
kalau nak buat nyanyian pun... buat la yang mengajak kepada kebaikan...
kalau buat banyak cerita pun tak apa juga...
sekurang-kurangnya... dalam cerita boleh kutip pengajaran...
hahaha... aku ni komen jer lebih...
macam la tak dengar lagu-lagu yang melaghakan tu...

lagi-lagi nyanyi... masa konvo dulu pun nyanyian...
kalau setakat lagu negara ku dan universiti tu ok la...
ni semua selingan dengan lagu...nasib baik lagu patriotik...
kenapa dia tak buat sajak ker... pantun ker....syairkan...
sekurang-kurangnya menonjolkan masyarakat kita...
ni tidak... nyanyian...nyanyian... nyanyian...
aku pun tertanya-tanya.... dari negara mana yer nyanyian ni wujud?
siapa boleh tolong jawab?
Komen: