Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Boleh Tanya?

Ahad, Ogos 01, 2010 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 11:06 PTG
Post ni saya nak buat ringkas jer...
malas nak membebel panjang malam2 buta ni...
cuma pelik dengan situasi sekarang...

orang dulu... kata...
malu bertanya sesat jalan...
dek kerana takut sesat jalan...
takut salah buat...
bukan mengikut prosedur sebenar...
lalu aku bertanya dan bertanya sebelum meneruskan langkah...
namun apa yang aku dapat ialah marah...
aku dimarahi kerana terlalu kerap bertanya...
padahal aku bertanya lebih kurang 5 kali jer...
tu pun soalan lain dan situasi berlainan...
tapi aku dituduh bertanya sampai 10 kali...
salahkah aku bertanya?
kerana takut tersalah cara....
sudahlah aku bersusah payah meluntur maluku untuk bertanya..
aku pula yang dimarah...
kalau aku tak tanyakan.... lagi banyak aku buat salah...
lagi teruk aku kena marah...

kesimpulan dari kisah ini...
jangan letak orang yang garang untuk berinteraksi dengan pelanggan...
nanti semua orang dimarahnya...heheh...

pedomannya.... kita kena ingat pesan orang tua...
tanya bila tak tahu... walau kena marah...
mungkin itu nak uji kesabaran kita...
orang kata... baru advanture...hahahhah