Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Merindui Kehidupan Dulu

Ahad, Julai 17, 2011 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 8:27 PTG
Aku merindui sesuatu...
Sesuatu yang menjadi milikku dulu...
Ketenangan jiwa... keamanan hati...
Paling aku rindu kehidupan aku di matrikulasi...
Kehidupan yang penuh dengan budaya ilmu...
Tidak aku siakan walau sedetik waktuku...
Dari mata terbuka hingga terpejam semula...
Cerdas minda... cergas fizikal.. sihat rohani...
Di tengah malam lepak bersama rakan...
Minum air teh O bersama biskut kering berbual dan bermain...
Untuk menenangkan otak yang tegang belajar..

Bila masuk ke universiti...
Susah untuk aku mengamalkan kehidupan itu...
tapi syukur... setelah 2 lebih tahun hatiku gundah...
berjaya aku kembali mendamaikannya..
mungkin kerana adanya laptop ini...
kebebasan aku meneroka dunia tanpa sempadan..
Mungkin membuatkan aku leka  dalam dunia maya..

Aku memang tak mampu hidup tanpa kebahagiaan...
Telah 6 bulan aku merindui kehidupan universitiku...
Kerana telah 6 bulan aku memulakan hidup baru...
Hatiku meronta rindukan sesuatu...
Alhamdulillah... Cintaku tetap bersama aku...
Semalam rindu ku terubat...
Hatiku kembali tenang...
Moga hari esok masih ada untukku...
Melalui kebahagiaan dalam kehidupan...