Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Ke Arah Satu Perjalanan

Sabtu, Julai 02, 2011 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 1:29 PTG
Mula-mula... jom kita hayati lagu ni dulu...
mainkan clip video ni... nyanyi sambil hayati lirik dibawah ni...



HambaMu – Mawi ft. Akhil Hayy

Ke arah satu perjalanan
Dalam sebuah kehidupan
Demi untuk mengecapi
Hasrat murni di dalam hati

Usaha dengan doa
Masanya akan tiba
Dengan restu Illahi
Kelak pasti akan ditemui
Suluhkan cahaya di hati terang (Allah)
Tunjukkan jalan seandainya hilang (Allah)
Tegakkan perjalanan yang bakal ditempuh
Tegakkan semangat bila runtuh
Setibanya di sisiMu ku berserah
Terimalahku hambaMu Allah
HambaMu Allah


Sekiranya takdir menguji
Cekalkanlah hasrat di hati
Semoga kesusahan bisa
Mengajar erti terus asa

Usaha dengan doa
Masanya akan tiba
Dengan restu Illahi
Kelak pasti akan ditemui


Suluhkan cahaya di hati terang (Allah)
Tunjukkan jalan seandainya hilang (Allah)
Tegakkan perjalanan yang bakal ditempuh
Tegakkan semangat bila runtuh
Setibanya di sisiMu ku berserah
Terimalahku hambaMu Allah

Dengan restu Illahi
Kelak pasti akan ditemui


Suluhkan cahaya di hati terang (Allah)
Tunjukkan jalan seandainya hilang (Allah)
Tegakkan perjalanan yang bakal ditempuh
Tegakkan semangat bila runtuh
Setibanya di sisiMu ku berserah
Terimalahku hambaMu Allah
HambaMu Allah
HambaMu Allah


Kenapa tiba-tiba aku minat lagu ni...
semalam aku tengok final imam muda dengan lagu tema lagu ni...
aku rentaknya rancak aku suka... aku cuba cari liriknya...
yeah... lirik dia cukup sesuai untuk aku jadikan lirik tema...
untuk aku mengejar impianku...
untuk menaikkan semangatku agar tidak aku putus asa...
biar mungkin bukan sekarang...
masanya akan tiba untuk aku realisasikannya...
kerana takdir menentukan segalanya,...
mungkin bagi orang lain perjuangan aku bukan apa2...
tapi bagi aku perjuangan ini adalah segala-galanya...
dalam perjalanan hidup aku ni...
mungkin aku tidak mampu menyumbang apa-apa pada mata orang lain...
cuma mengejar impian seorang insan biasa....
ya aku tak mampu mengangkat senjata memerangi musuh islam...
aku tak punya ilmu untuk berbahas tentang islam...
sedangkan aku sendiri masih berperang dengan nafsukan sendiri...
aku cuba sedaya mungkin menggunakan sebaiknya
ilmu dan minat yang Allah kurniakan kepada aku...
biar orang kata aku melawan fitrah seorang perempuan...
Biar hanya Cintaku yang mengerti....
apa yang tersirat dihati ini....
biarpun perjalanan ini bersimpang siur...
akan aku tetap terus...
Ke arah satu perjalanan...
yang aku tak tahu dimana penghujung...