Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Siapakah aku 2 ?

Isnin, Julai 04, 2011 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 9:05 PTG
Siapakah aku? yang pertama dah merungkai siapa ibubapa aku.... sekarang  saja nak nilai balik diri aku sendiri pula.... Aku bukanlah seorang anak yang baik.... aku seorang anak yang selalu melawan kata dan sangat suka menjawab serta memberi alasan... mungkin kerana aku dibesarkan dalam suasana demokrasi yang membenarkan aku memberi pendapat dalam perbincangan keluarga aku...

kalau nak bandingkan aku dengan kakak kakak aku... aku ni la yang paling susah dididik... suka sangat buat jahat... suka sangat kacau kakak2 aku... biasa la... orang pun kata... nak didik anak perempuan ni lagi susah dari jaga sekandang lembu.... tambah tambah anak perempuan yang degil macam aku ni... pening kepala mak bapak nak besarkan.....anak yang jahat... tapi moga nanti aku jadi anak solehah yer... insyaAllah...

melalui penulisan aku pun rasanya orang dah tahu aku ni anti sikit dengan lelaki... mungkin sebab tak biasa dengan lelaki kut... sebab aku dari sekolah rendah sampai menengah aku sekolah perempuan sahaja.... adik beradik aku pun kan  perempuan jer...pastu masuk u selalu lelaki buli kalau kerja berkumpulan... sebab lelaki banyak yang malas kerja... apa tak nya aku benci lelaki...

aku juga tak suka perempuan yang emo... sebab aku ni kurang sensitif sikit dengan perasaan... kekadang cakap tu pakai  lepas jer... laser la juga... malas nak berlapik ni... remeh... just say the true... salah ker? selalu orang kata aku seorang yang terlalu jujur... tapi sebenarnya aku ni kuat juga menipu kat alam maya... kalau alam biasa pun pernah gak menipu sunat...haha... terukkan aku ni... jujur itu sikap mulia...

apa lagi nak cerita pasal diri aku ni? tak tahu lah... yang pasti aku ni banyak jahat dari baik... macam mana lah kalau mati tak sempat nak bertobat... dah la kekadang macam berlakon pulak... tengok macam budak baik jer... innocent tapi hakikatnya... masyaAllah... hanya Allah jer tahu betapa teruknya aku sebenar... macam mana nak dapat cinta Allah kalau macam ni... kucing pun tak ingin nak bercinta dengan aku...hahaha...
Komen: