Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Ada Aku Kisah?

Sabtu, Mac 26, 2011 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 8:53 PG
hmmm... aku tengah geram ni...
bila ada orang komen pasal penampilan aku...
kalau komen kat aku tak apa... boleh aku balas terus...
tapi ni komen kat kawan aku suruh nasihatkan aku...
kata penampilan aku macam pelajar... kena tukar jadi macam staff..
aish... tahu la aku ni awet kanak2... jangan la jeles...
nak pakai macam mana nak suruh aku nampak macam staff?
pakai kebaya ketat2.. tudung angkat atas dada? makeup tebal2?

tak bagi pula tu aku pakai seluar track dalam kain baju kurung...
aku pakai seluar bersebab... aku dah biasa pakai dulu...
aku ni suka lari... so kalau nak lari senang....
aku angkat kain terus lari...
kalau tak angkat kain pun tak ada la terselak nampak betis masa lari...
lagipun sebab aku dah terbiasa pakai dulu...
bila tak pakai seluar...
rasa macam nampak terus bentuk paha bila duduk dan jalan...
sebab baju kurung bukan keras sangat kainnya...
aku pakai seluar track dalam kain masa naik pentas konvo tak der orang kisah pun... ikut suka aku la aku punya hal...

kata pakaian aku serebeh... tak kemas... nak kemas macam mana?
baju kurung moden baru kemas? memang kemas macam pembalut nangka...
ok la... nak aku pakai elok2 tudung aku bior nampak kemas...
dah tudung tu gerak aku nak wat macam mana...
aku ni ganas... mana boleh nak duk diam jaga tudung...
lagipun aku pakai kekadang bukan tengok cermin pun...
aku bukan minah cermin.... sikit2 nak tengok cermin...
kawan aku cadangkan suruh aku pakai tudung indon supaya nampak kemas...
tengok la dulu kalau aku berkenan...lagipun susah nak cari yang lepas dada, tak ketat dan tak lembut sangat sampai melekat kat dada... dan aku pun tak ada bajet untuk semua tu... (dari aku beli tudung dan baju untuk aku... baik aku simpan untuk buat benda lain yang lagi penting)

satu lagi mungkin baju aku tak bergosok... haha... memang aku tak kisah pakai baju tak bergosok.... memang aku malas nak gosok dan lipat baju... keja sia sia... nanti kedut balik... baik aku guna masa tu untuk baca buku...kurang2 dapat ilmu... ahhh... memang aku tak suka keja mengurus diri ni... aku dah cari kain yang tak kedut kalau nak beli baju... tudung pun kalau kedut sangat jer aku gosok... kalau tak... tak ada maknanya aku nak buat benda tak berfaedah tu....

weh... aku tak kisah pasal penampilan aku... jadi apa kau nak kisah? dont judge book by the cover la... professional... tengok la pada hasil kerja... kalau hasil kerja aku tak bagus... boleh la nak salahkan aku... lagipun nak bagi nasihat... bagi la kat aku terus... aku bukan makan saman melalui orang ni... kalau bagi nasihat kat aku sendiri... boleh aku tanya kenapa dan mengapa serta bagi alasan aku sendiri... aku bukan mudah nak terima nasihat kalau aku tak dapat penjelasan terperinci dan tak dapat nak pertahankan sebab aku.... aku memang keras kepala dan ego tinggi... kalau orang tegur aku... memang aku akan tetap bagi alasan... walaupun hati aku mengakui kesalahan aku tu... dari nasihat aku... baik korang nasihat orang yang pakai baju ketat2.... dapat juga pahala...

tolong la... kepada sesiapa yang nak pujuk aku ubah penampilan aku... baik lupakan saja niat tu... lain la kalau nak ubah aku pakai tudung labuh ker... jubah ker... tapi bukan jubah seksi macam kebanyakkan jubah sekarang la... ni nak ubah aku pakai macam kebanyakkan orang baik tak payah... aku tak suka jadi majoriti... aku suka dengan cara aku yang lain dari yang lain... dan tak payah la nak tolong tambah dosa aku yang dah sedia banyak untuk pakai baju yang ketat2... biar orang nak kata aku pelik... dah memang aku pelik... tak payah la korang nak kisah pasal aku... baik kisah pasal diri korang...

nak make over aku biar jadi cantik konon... macam la aku tak pandai nak bergaya... buat apa nak bergaya depan lelaki jalanan... buat tambah kebarangkalian kena rogol jer... tambah dosa sekali menarik lelaki untuk melihat kita... kalau aku pakai buruk2 senang... tak ada lelaki nak pandang... aku pun rasa selamat... lagipun aku tak nak la hipokrit jadi macam orang lain (padahal memang aku hipokrit pun)..... biar aku dengan cara aku sendiri... bebas dan merdeka...

masa zaman tingkatan lima aku main berebut tiang kat bengkel dengan kawan2... tak adapun orang kisah...aku ada cara aku sendiri... orang tengok aku memang macam budak2 lagi... jadi kenapa kamu nak susah kalau aku jadi budak2 lagi... sebab aku masih nak jadi budak2 lagi...

kekadang rasa macam nak jadi lelaki jer senang... tak ada orang kisah pasal penampilan lelaki... tak ada orang nak komen... ahhh... ikut suka korang la mulut korang... ada aku kisah?
Komen: