Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Membentuk Masyarakat Tanpa Rasuah

Rabu, Mac 23, 2011 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 11:18 PTG
dulu aku pernah tulis pasal rasuah disini...dan aku pernah bercakap pentingnya orang yang berilmu mempunyai akhlak yang baik di sini...

hari ni aku nak gabungkan keduanya untuk mendidik masyarakat tanpa rasuah... memandangkan minggu depan aku kena ajar student mengenai integriti... pernah minggu lepas aku tanya student...

saya: pernah awak kena saman dengan polis dan polis menawarkan... kalau bagi duit kopi... polis tak jadi saman...
pelajar: pernah
saya: jadi awak bagi ker duit kopi tu?
pelajar: bagi jer la... kalau saman lagi mahal... baik bayar yang murah...
remaja adalah generasi akan datang...
kalau semua remaja punya mentaliti macam ni....
adakah pemberi dan penerima rasuah yang akan mentadbir negara kelak?

jadi untuk kelas minggu depan aku ada satu misi... misi menukar mentaliti pelajar ni... untuk menolak sekerasnya budaya rasuah...aku dah buat satu video...kompile iklan dalam youtube... moga video tu berjaya... kalau tak banyak pun sedikit mengajar budak2 tu sambil berhibur...insyaAllah... amin...(nak uploadkan video tu kat sini tak mampu sebab internet slow... video tu menggabungkan 17 iklan di youtube dengan masa 34 minit..)

semoga generasi akan datang bebas rasuah....amin...
Komen: