Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Fenomena Hantu Kak Limah Balik Kampung

Sabtu, Mac 12, 2011 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 7:47 PG
pergi kemana saja... boleh lihat ramai yang terpengaruh dengan cerita hantu kak limah balik kampung... berjayanya cerita ini mempengaruhi rakyat malaysia dari segenap lapisan masyarakat... pergi kelas... pelajar angkat tangan macam dalam cerita tu.... masuk pejabat rakan sekerja sibuk duduk meniru gaya dalam cerita tu... di alam maya pun... dalam halaqah pun ada injit2 semut sape sakit naik atas.... tak kira bangsa... tak kira negeri... tak kira umur semua terpengaruh dengan cerita tu... betapa hebatnya cerita tu...

aku bayangkan ...kalaulah gaya angkat tangan tu diganti dengan gaya makan guna tangan kan bagus... menggikut sunnah kekasih Allah... ni bila ada orang makan dengan tangan dikutuk... kata tak standart la... kenapa tak guna sudu... buat apa aku makan dengan sudu... nanti makanan aku susah cerna... sape susah? aku juga sebab sakit perut makanan lambat cerna...

kalau injit2 semut siapa sakit naik atas tu di tukar kepada selawat ke atas nabi kan bagus... ramai akan berselawat kepada nabi... dapat tunjuk rasa cinta pada nabi.....ni sebut benda tu apa kita dapat? habuk pun tak dapat kan?

teringat satu petikan dalam filem tu yang orang selalu guna... kalau tidak cukup ilmu didada masakan sampai ke terusan swess... kata kata ni aku rasa kalau kita edit dan tambah perencah boleh jadi kata kata semangat untuk kita belajar... bukan sekadar kata kata kosong sahaja... kalau tidak cukup ilmu didada masakan sampai ke menara gading... ni untuk budak2 sekolah... kalau tak cukup ilmu didada..masakan jadi pekerja terbaik... ni untuk pekerja dan pelajar universiti... kalau tak cukup ilmu didada masakan jadi pendidik yang terbaik.... ni untuk aku... kalau tak cukup ilmu agama didada... masakan menanti mati dengan aman.. ni untuk seluruh ummat manusia...

hmmm... kalau ada pembikin filem yang boleh buat orang terikut2 macam cerita hantu mak limah balik kampung ni... ditukar kepada idea saya ni kan bagus... aku tabik la... bukan sekadar ikutan kosang yang tak bawa apa2 kepada masyarakat.....