Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Bolehkah mencintai tunangan?

Isnin, Mac 07, 2011 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 10:55 PTG
saya dah malas nak bercerita tentang isu bercouple... nak cerita kisah tunang la pulak... bukan saya yang betunang tapinya...pandangan saya melihat orang lain bertunang dari alam maya...hehe... untuk menjawab soalan diatas... pada pandangan saya tidak boleh...

Apa beza bercinta masa bertunang dan bercinta semasa bercouple? dua dua belum menjalin kan hubungan yang sah iaitu nikah... bertunang hanya cop... bukan halal lagi... sebelum berkahwin atau bernikah... layakkah kita memberi cinta kita kepada orang yang belum sah memiliki kita? tak kesian ker kat suami kita nanti andai tunangan tu bukan jodoh kita? tapi ada aku tengok yang menolak keras cinta sebelum kawin tapi memberi cinta kepada tunangan... tak sama ker tu dengan cinta sebelum kawin... tunang bukan selepas kawin dik oi...

orang yang dah bertunang mesti jawab... masa bertunang ni la masa mula nak memupuk kasih sayang... bukan ker masa bertunang hanyalah masa untuk berkenalan... selagi belum akad... buat apa nak pupuk cinta... nanti ada rindu... tak dosa ker kalau ingatkan tunangan sedangkan dia masih belum halal untuk kita....

bila baca post dan komen dialam maya... meluah rasa cinta pada tunang... janji setia... ahhh...gelinya...jangan ditabur janji manis andai belum mampu ditunai kan... kekadang tunangan tu dah macam sah milik dia... adoiya... please la... jangan la buat macam tu... macam nak show off kat semua orang... saya dah bertunang... saya dah laku...dah ada lelaki terpaut kat saya.... kadang2 boleh dianggap gedik...jaga la diri dan maruah tu sikit...

tu belum masuk hal majlis pertunangan lagi... vogue macam majlis kawin... sedangkan setahu saya pertunangan hendaklah dirahsiakan... perkahwinan barulah dihebahkan... kenapa nak heboh2 masa bertunang... takut nanti ada orang pinang lagi masa dah jadi tunangan orang? bajet laku sangat ker? hahaha...siap dekat fb tu comfirm2 la letak tunangan kepada dot dot dot... ikut suka korang la nak buat apa... asal korang bahagia dengan tunangan korang... tapi tak boleh... aku sebahagian masyarakat kena ambik tahu...
jadi jaga la batas2nya.... moga korang kawin cepat2... jangan rindu2... nanti zina hati la pulak...

maaf la kalau kata kata ni menyakitkan hati sesiapa... cuma luahan hati pandangan saya... mungkin orang boleh cakap... saya tak merasa boleh cakap itu ini... memang ikut suka saya jer la cakap.... ini blog saya... cuma saya bagi nasihat sebagai kawan....
Komen: