Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Loji Nukleur di Malaysia???

Sabtu, Mac 19, 2011 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 2:58 PTG
pasal loji nuklear...
kenapa mesti perlu guna loji nuklear...
dah la kos permulaan sangat tinggi bahaya pula tu...
kenapa tak diperbaiki hidroelektrik di negara kita...
ya... penggunaan elektrik di negara kita tak mampu ditanggung oleh hidroelektrik...
perlu menggunakan janakuasa berasaskan petroleum...
dan harga petroleum semakin meningkat dan bekalan pula makin habis...
kerana ia tenaga tidak mampu diperbaharui...

tapi negara kita mempunyai air...angin dan solar....
semua ni boleh menjana elektrik secara berterusan...
kita boleh memperbaiki sistem hidroelekrik kita supaya mampu menjana kuasa yang tinggi...
cukup untuk keseluruhan malaysia.... kajilah...
saya rasa kita juga boleh memperbaiki sistem saliran kita...
supaya pengaliran air di setiap rumah juga mampu menjana elektrik...
sistem solar pun boleh digalakkan dipasang di setiap rumah...
ni nak cari sistem solar pun susah.... (mahal solar pun mahal lagi logi nukleur)...
kerajaan boleh guna duit untuk nukleur tu ... untuk kurangkan harga solar...
lepas tu kawasan rumah yang kuat berangin tumacam kat tepi pantai...
boleh guna kincir angin untuk jana elektrik...
semua ini mampu membantu rakyat menjimatkan elektrik....
sayangi bumi kita..

satu lagi pasal nukleur...
dah lah kos pasang mahal...
kalau gempa bumi kat malaysia ni... jadi macam kat jepun...
tahu la malaysia bukan berada pada laluannya...
tapi perancangan Allah kita tak tahu....
dah la malaysia banyak pub judi arak... pergaulan bebas...
sekali malaysia kena... hancur semua....
nauzubillahi min zalik...
Komen: