Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Benci Gedik

Sabtu, Mac 19, 2011 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 1:06 PG
buka jer facebook... nampak komen gedik... eee.... malunya... gelinya... memalukan kaum jer... adoi... mulut aku ni tak ada insuran langsung... sebab tu tak boleh promote blog ni kat kawan di alam realiti... nanti ada pulak yang merajuk dan terasa... susah aku nak pujuk orang emo ni... tak de masa aku nak layan... bak kata sorang kenalan... ikut suka aku la nak taip apa... keyboard aku...

gedik apa makna gedik... biasa banyak perempuan la yang gedik... dengan lentok badannya... dengan suara lembut menggoda... tapi lembut tak semestinya gedik... ada juga lembut yang lemah lembut... gedik pada aku adalah penggoda.... kalau perempuan dengan lelaki... kalau dia cakap tu lembut semacam jer... macam cakap dengan suami... lepas tu sengih2.. macam kera sumbang... be professional la sis... cakap dengan lelaki tegas la... jangan tunjuk kamu tu penggoda... nanti dia tertukar dengan GRO kan naye kamu....

yang tadi saya cerita pasal kelakuan gedik... ni pasal komen gedik... apa itu komen gedik... komen cinta cintun... rindu dendam... janji manis... antara orang yang tidak halal... tu semua gedik... tak kira la bf gf ker.. tunangan ker... selagi bukan ibu ayah.. kakak abang adik... suami isteri...dan anak... gedikkk... eee... geli geleman aku... kau lelaki ker perempuan ker... kau layan benda ni semua... kau memang gedik pada pandangan aku...

satu lagi ciri orang gedik ni... suka nabur kata... cakap bukan main lagi... tapi dari segi perbuatan... lansung tak ada... macam suruh orang buang sampah dalam tong... dia sendiri buang sampah dalam longkang... suruh orang derma itu ini... dia nak derma 10 sen pun kedekut... janji nak buat itu ini... akhirnya satu pun tak jalan (ni biasa kegedikan wakil rakyat yang nak memancing undi)....

apa pandangan aku pasal perangai gedik ni.. kalau perempuan... udah la tu... macam menjatuhkan maruah sendiri jer... tak payah la... kepada lelaki dan perempuan... usah duk gedik... nanti termuntah aku tengok gelagat korang....jadi professional la... bagi perempuan simpanlah kegedikan mu untuk suamimu sahaja... nak cerita cintan cintun... rindu dendam... nikah la dulu.... jangan ditabur janji manis... sebab kita tak tahu apa yang akan jadi di masa depan... Dia yang menentukan...satu lagi... buat dulu baru cakap... act louder than speak... ni semua pesanan buat diri aku juga... buat yang emo... jangan marah2... nanti cepat tu... jom kita terima pesanan ni dengan hati terbuka...hehe
Komen: