Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Hipokritkah Aku?

Jumaat, Oktober 15, 2010 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 9:55 PG
Aku tertanya-tanya pada diri sendiri... Ya.. aku memang hipokrit.. aku tak nafikan... kekadang aku sangat hipokrit... berlagak baik la konon... hakikatnya.. hampeh... aku sangat hipokrit terutamanya di alam maya... kat alam realiti pun aku boleh berlakon jadi baik... ini pulak alam maya yang orang tak kenal siapa aku...hahahha....

Apa bukti aku hipokrit? sebab aku tak letak laman blog aku ni kat fb aku... tak ada sorang pun kawan aku yang tahu alamat baru blog aku ni... dan tak ada seorang pun kawan aku yang jadi follower aku...jadi tiada orang yang kenal aku kat alam realiti kenal aku dalam blog ni...jadi aku boleh berlakon jadi baik la kan? senang...

Tapi bukan itu sebab aku tak nak bagi tahu kat kawan-kawan aku akan blog aku ni.... cuma aku tak nak ada yang terasa hati dengan penulisan aku ni... aku tak nak bermusuh dengan kawan sendiri...bukannya aku mengumpat pun dalam blog ni... cuma aku luahkan rasa hati apabila melihat kehidupan ini dari kaca mata aku sendiri... jadi untuk aku jadi diri aku sendiri... aku lebih suka menulis tanpa orang mengenali diri aku sebenar... supaya aku tak kekok semasa menulis... tak perlu menjaga hati sesiapa semasa menulis

ok la...supaya aku tak jadi hipokrit... biar aku dedahkan siapa diri aku... aku hanya seorang gadis liar... kalau bersama geng aku... aku suka keluar malam... lepak-lepak... ronda-ronda...pukul 2-3 pagi pun kekadang aku keluar lagi dengan kawan-kawan aku... pergi mc donald...beli... makan kat taman.. lepak kat kedai mamak...untuk release tension dan hilangkan lapar waktu exam...pergi putrajaya..lepak-lepak... sambil makan maggi... siap kena halau dengan polis lagi kat jambatan...lari sambil bawa maggi... kat putrajaya,... boleh lihat keindahan ciptaan manusia... tapi indah lagi ciptaan Allah... pergi kl... pusing-pusing tengok maknyah dan pelacur... Alhamdulillah... bersyukur... kami masih diberikan hidayah oleh Allah...untuk tidak terlibat dengan perkara bergitu...saya biasa pergi dengan kawan-kawan perempuan sahaja... kadang-kadang jer ada classmate lelaki sorang yang ikut... untuk jaga keselamatan kami... kalau pergi semua perempuan tu...dalam pukul 12 kekadang kami pergi karoeke... kalau lelaki ada kami tak pergi kareoke... aku ni tukang ikut jer... kat tempat karoeke ni.. boleh tengok banyak maksiat... Ya Allah... lindungi aku dari melakukan segala maksiat itu... bila dalam bilik karoeke... aku lebih ingat Allah... sebab aku tahu aku tengah buat salah... aku rasa masa kat situ aku lebih ingat Allah berbanding duduk kat bilik seorang diri...

hah... sekarang aku dah luahkan siapa aku sebenarnya... aku memang hipokritkan... sekali korang tengok nampak baik...hahah... jangan percaya... itu semua lakonan sahaja....budak kelas aku yang tak rapat dengan aku pun ingat aku ni budak baik...hahhaha... pandainya aku berlakon... boleh dapat anugerah... cuma geng-geng aku yang kenal aku... dan tahu siapa aku sebenarnya....tapi sekarang aku dah tak keluar tengah malam la... sebab geng aku dah tak ada bersama aku... tapi kalau aku gi lepak dengan geng aku... memang kekadang kami masih keluar malam...

Salahkah aku jadi hipokrit.. bukan aku minta nak jadi hipokrit... tapi... ia terjadi secara automatik.. memang bila korang baca luahan aku ni... mungkin korang rasa aku sangat teruk... budak liar yang berpeleseran... tapi korang tak kenal siapa aku yang sebenarnya... jangan adili aku jika korang tak cukup kenal aku... roomate aku sendiri tak kenal siapa aku sebenarnya... yang dah cukup lama dan rapat dengan aku jer aku rasa paling kenal aku.... iaitu geng-geng aku...

Aku disini meluahkan rasa hati aku yang sebenar... aku cuba jadi diri aku yang sebenar.... dalam diri manusia kan ada yang baik dan ada yang buruk.. aku bukan mahu jadi hipokrit... aku cuma mahu jadi diri aku yang sebenar... tapi mungkin dilihat aku seorang yang hipokrit...Salahkah aku nak jadi diri aku yang sebenar? Hipokritkah aku?
Komen: