Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Kenapa Kau Diam?

Khamis, Oktober 21, 2010 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 8:52 PG
Kenapa kau diam?
Diam seribu bahasa
Diam tanpa kata-kata
Diam tanda marah
Diammu itu menyakitkan ku
Diammu itu menusuk kalbuku
Diammu itu menghiris hatiku

Kenapa Kau Diam?
Tidak kau marah diriku ini
Tidak kau maki diriku ini
Tidak kau tengking diriku ini
Tidak kau tampar diriku ini
Agar marah mu terlepas
Agar ku tahu salah ku padamu
Dari aku terus meneka sendiri

Kenapa kau diam?
Apa salahku
Apa silapku
Boleh aku perbetulkan
Boleh aku membaikinya
Aku insan yang lemah
Mungkin aku ulangi kesilapan sama
Maka nasihatilah aku
Jangan kau diam saja

Kenapa kau diam?
Sekurangnya beritahulah silap ku
Boleh aku perbetulkan
Walau kau tak mahu menerimaku lagi
Sebagai sahabat mu
Aku takut aku mati tanpa kemaafanmu
Maafkan lah aku
Akan ku tunggu masanya nanti
Bila kau tidak diam lagi...