Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



UjianMu

Rabu, Oktober 20, 2010 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 10:44 PTG
Tika hidup ini tenang
Senang tanpa ujian
Tapi melihat insan lain diuji
Ku tertanya sendiri
Kenapa aku tak diuji?
Adakah Engkau tak menyayangiku?
Teringat aku satu kata-kata
Jangan kita mengaku beriman
Selagi kita tidak diuji
Jadi apa bukti aku beriman?

Tapi apabila ujianMu datang
Datang bersilih ganti
Aku terduduk sendiri
Aku merintih sendiri
Menangis dan terus menangis
Hanya kepadaMu aku mengadu
Hanya kepadaMu aku merintih
Hanya kepadaMu aku mengharap
Hanya kepadaMu aku memohon
Aku tak cukup kuat
Untuk merentas onak duri ini sendiri
Tanpa diriMu disisi

Ya Allah...
Tabahkan hatiku melalui ujianMu
Sabarkan diriku merentas ujianMu
Kau penguat semangatku
Kau pengubat lukaku
Hanya kau yang tahu
Ada apa di dalam hati ini
Yang terus terbuku tanpa terluah
Walau sekarang disalut pahit
Ku yakin kan ku temui manisnya
Andai ujianMu semudah ini
Tak mampu aku laluinya
Mana bukti cintaku padaMu
Mana bukti imanku padaMu
Tanpa ku lalui ujianMu ini...