Catatan Warna Warni Kehidupan

Kehidupan ini indah...
Penuh warna warni...
Ada putih ada hitam...
Ada suka ada duka...
Ada tawa ada tangis...

Ada sihat ada sakit
Ada bahagia ada derita...
Ada nikmat ada dugaan...
Andai tiada warna ...
Hilanglah seri kehidupan...
Hayatilah setiap detik kehidupan...



Ixora vs Doraemon

Jumaat, Oktober 15, 2010 - Bingkisan dari iXoRa_sKRu pada 11:08 PTG
Siapa yang pernah buka blog saya yang bertapak di doraemonmelayu.blogspot.com pasti terkejut bila buka blog ni... dah bertukar wajah... dulu saya memang gilakan doraemon... sekarang saya dah tukar tapak jadi cwwk.blogspot.com ... pertukaran nama penulis... dan bertukar tema.... hahah... aku dah malas nak agungkan doraemon... kenapa? sebab aku fikir doraemon hanyalah fantasi manusia... adakah aku dah berubah cita-cita? tidak.. cita-citaku tak pernah berubah... aku tetap ingin jadi pereka dari inspirasi Allah yang mereka teknologi untuk masa depan... untuk membantu sebanyak mungkin manusia yang boleh... bukan untuk merosakkan dunia dan melalaikan manusia dari Penciptanya... tapi memudahkan manusia menguruskan kehidupannya sebagai khalifah dimuka bumi ini dan dalam masa yang sama menjadi hamba yang taat kepadaNya.... insyaAllah

Kenapa aku pilih ixora? kerana...ixora adalah satu manifestasi keindahan ciptaan Allah... bukan lagi ciptaan khayalan fantasi manusia... bunga yang mempunyai madu yang manis... mempunyai fizikal yang cantik... merah membara semangat waja... memberi aku semangat untuk meneruskan perjuangan ini... yang aku kagumi ialah sifatnya... walaupun madunya telah diambil... ia tetap cantik menawan... masa kecik2 dulu... aku ambil bunganya...hisap madunya... dan gunakan dia menjadi rantai dan gelang yang cantik... maksudnya... dia masih mampu berbuat baik dan berbakti kepada orang yang telah buat jahat padanya... dia sangat penyabar dan pemaaf... moga aku mampu menjadi sepertinya... cuba kita lihat peribadinya yang lain... bunga ixora jenis segugus... maknanya... dia suka akan perpaduan... tak kekok hidup dalam 1 masyarakat....batangnya lembut dan mudah dilentur... bukan bermaksud tidak tetap pendirian seperti lalang... tetapi dia jenis yang mampu menerima nasihat apabila ditegur....ada 4 kelopaknya... bukan bermaksud salib... tapi 4 benda di sudut hatinya... Cintanya hanya untuk yang Maha Pencipta... kasihnya hanya untuk Kekasih Allah... sayangnya untuk keluarganya... dan Hatinya untuk hanya seorang yang sah menjadi miliknya... madu didalam dirinya menunjukkan kemanisan imannya... keindahan akhlaknya... tidak mampu di nilai oleh mata kasar manusia... dan akhir sekali buahnya... yang sudah masak ranum... tidak terlalu manis dan tidak pula tawar (dah lama saya tak makan)... keserdahanaan itu penting dalam kehidupan.... Moga aku mampu menjadi seperti IXORA....